اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اندونزی به دنبال دیدار پوتین-بایدن و پوتین-زلنسکی در نشست گروه 20

دولت اندونزی با ابراز امیدواری درباره حضور همه رهبران گروه 20 در نشست بالی تاکید کرد، حتی یک دیدار خشک و خالی بین پوتین و زلنسکی می‌تواند یخ بحران اوکراین را بشکند.

اندونزی به دنبال دیدار پوتین-بایدن و پوتین-زلنسکی در نشست گروه 20

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «خوزه تاورس» سفیر اندونزی در مسکو می‌گوید که جاکارتا تاکنون هیچ پیامی در رد دعوت از کشورهای حاضر در نشست مهم گروه 20 دریافت نکرده است.

نشست گروه 20 که رهبران 20 کشور صنعتی دنیا در آن حضور دارند قرار است روزهای 15 و 16 نوامبر(24 و 25 آبان) در جزیره بالی در این کشور برگزار شود. 

اگر رهبران همه کشورها در نشست گروه 20 حاضر شوند، این اولین مواجهه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از زمان شروع جنگ اوکراین و تشدید تنشهای فزاینده میان مسکو و غرب است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، سفیر اندونزی با اشاره به جنگ اوکراین می‌گوید که نشست رو در روی پوتین و باید و حتی دیدار ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با پوتین در حاشیه این نشست می‌تواند به شکستن یخ بحران اوکراین کمک کند. 

خوزه تاورس می‌گوید، علیرغم اینکه تاکنون هیچ کسی دعوت جاکارتا برای حضور در نشست بالی را رد نکرده است ابراز امیدوار کرد که حضور همه رهبران به صورت حضوری باشد نه از طریق ویدئو کنفرانس. 

وی در این باره گفت: «ما امیدواریم که پوتین و زلنسکی شخصا حضور یابند نه از طریق آنلاین و مجازی. با این حال این کمی مشکل است.همیشه دیدار حضوری بهتر است. اکنون شرایط این ملاقاتها مهیا است و حتی اگر این دیدار هیچ دستاورد خاصی نداشته باشد همان دیدار خالی هم می‌تواند یخ سردی روابط را بشکند. فقط یک دیدار، در یک اتاق، یک دست دادن حتی بدون خنده هم خوب است و خودش دستاورد بزرگی است.»

تاورس می‌گوید، هنوز هیچ یک از طرفین حضور خود را تایید نکرده‌اند اما ما شنیدیم که آقای زلنسکی شخصا حضور نخواهد یافت اما ممکن است از طریق آنلاین شرکت کند. با این حال هنوز چند هفته زمان داریم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا گفت که هنوز برنامه سفرش به بالی نهایی نشده است اما تاکید کرده که طرف روسی در این نشست حضور خواهد داشت.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول