اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی اتباع خارجی از دوره‌های سواد آموزی

سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: صد درصد اتباع خارجی در بیرجند امسال تحت پوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفته اند.

بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی اتباع خارجی از دوره‌های سواد آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ارباب، کارشناس دفتر عالی کمیساریای عالی پناهندگان در بازدید از کلاس‌های سوادآموزی طرح کمیساریای خراسان جنوبی گفت: این استان به پناهگاهی امن برای مهاجرین افغانستانی تبدیل شده که به دلایل مختلف همه ساله به جمهوری اسلامی ایران پناهنده می‌شوند.

او افزود: خراسان جنوبی گام‌های بلندی را در زمینه برقراری عدالت آموزشی برداشته و توجه ویژه‌ای به سوادآموزی اتباع و پناهندگان می‌کند.

ارباب با بیان این که رسالت سوادآموزی توسعه سواد و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به منظور بهبود کیفیت زندگی جامعه مخاطب است، بیان کرد: دفتر اتباع و کمیساریای عالی پناهندگان در نظر دارد تا همه بی سوادان و کم سوادان را در فرصت دوم آموزش، تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار دهد.

طیبی سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: حجم تخصیص یافته به خراسان جنوبی امسال ۵۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۵۰ نفر در دوره انتقال است که این حجم در مرکز استان به طور صد درصد تحت پوشش قرار گرفته است.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول