اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کمک ۸.۵ میلیاردی مردم خراسان‌جنوبی به بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: کمک هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات در نیمه نخست امسال خبر داد.

کمک ۸.۵ میلیاردی مردم خراسان‌جنوبی به بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی با وجود مشکلات اقتصادی با کمک های خود برای برپایی موکب های اربعین در سایت شهر مقدس کاظیمن حماسه ای بزرگ خلق کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال در بحث برگزاری مراسم اربعین به لحاظ کمی و کیفی استثنایی بود و هیچ کسی باور نمی کرد در شهر کاظیمن ازدحام جمعیت را داشته باشیم، افزود: در خیابان صاحب الزمان شهر کاظمین همه امکانات مورد نیاز زائرین حسینی فراهم شد.

وی ادامه داد: امسال به جهت گرمای هوا مشکلاتی بروز کرد که یکی مسئله تأمین آب بود که با ورود حرم امامین جوادین(ع) این مشکل برطرف شد و برای سال‌های آینده با اتصال به شاه لوله شهر بغداد این مشکلات وجود نخواهد داشت.

جوینده با بیان اینکه اجرای ۱۵ هزار مترمربع سایبان برای زائرین اربعین از دیگر اقدامات استثنایی خراسان جنوبی در سایت کاظمین بود، تصریح کرد: در مدت استقرار در کاظمین یک میلیون و ۷۶۴ هزار پرس غذای گرم در سه وعده غذایی با کیفیت عالی طبخ و توزیع شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: همچنین پنج میلیون و ۳۳۷ هزار بسته میان وعده از کلوچه محلی، عناب و خشکبار و ۵۴۵ هزار قرص نان گرم پخت و توزیع شد.

وی با اشاره به خدمات خیاطی، بهداشتی، آرایشگاه و تعمیرات عینک در موکب های خراسان جنوبی، گفت: در ایام اربعین ۱۴۲ کامیون و تریلی بار موکب های خراسان جنوبی و استان های دیگر را به کشور عراق منتقل کردند که با همت رانندگان هزینه حمل صرفه جویی شد.

جوینده از همکاری همه مردم و مسئولان استان خراسان جنوبی برای تأمین اقلام مورد نیاز زائرین اربعین حسینی در شهر کاظمین قدردانی کرد و یادآور شد: امسال اجرای لوله کشی آب فاضلاب در سایت استقرار موکب های خراسان جنوبی کاری ارزشمند در بحث مسائل بهداشتی بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه امسال سرانه جمع آوری نذورات بازسازی عتاب مقدسه در استان برای هر نفر هفت هزار و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شد، تأکید کرد: در نیمه نخست امسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تأمین منابع نقدی از کمک های مردم و سایر منابع انجام شد که بسیار قابل توجه است.

وی به ساخت صحن حضرت امام محمد باقر(ع) در کاظمین اشاره کرد و افزود: ۶ استان معین شامل خراسان جنوبی، خراسان جنوبی رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس، اصفهان برای اجرای پروژه انتخاب شده اند که دبیرخانه آن در این استان مستقر است.

جوینده با بیان اینکه تعهد ۱۳ میلیارد تومانی سه ساله استان برای ساخت حضرت امام محمد باقر(ع)، تصریح کرد: با همت مردم خیر استان در نیمه نخست امسال هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از تعهد خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام باقر(ع) در حرم کاظمین محقق شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مراسم «نشان محبت» با حضور هنرمندان و ورزشکاران برای جمع آوری نذورات مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات در هشتم آذرماه امسال در استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول