اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش آمریکایی-صهیونیستی برای عضویت اردن در «مجمع النقب»

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تلاش‌های این رژیم و آمریکا برای عضویت اردن در «مجمع النقب» خبر دادند.

تلاش آمریکایی-صهیونیستی برای عضویت اردن در «مجمع النقب»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه گزارش دادند که این رژیم و آمریکا در تلاش هستند تا اردن را به عضویت در مجمع موسوم به «مجمع النقب» متقاعد کنند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، در حالی که کشورهای عضو این مجمع برای برگزاری نشست آتی آماده می‌شوند، در تلاش هستند تا اردن را به این مجمع ملحق کنند.

مجمع النقب متشکل از آمریکا، امارات، مغرب و بحرین است که نخستین نشست آن ماه مارس گذشته در منطقه اشغالی النقب با حضور وزرای خارجه این کشورها به اضافه رژیم صهیونیستی برگزار شد و این رژیم نشست مذکور را «نشست دیپلماتیک تاریخی» خواند.

بر اساس این گزارش، مسئولان اردنی گفته‌اند تا زمانیکه فلسطینیان در این مجمع حضور ندارند آن‌ها نیز برای پیوستن به مجمع آمادگی ندارند اما با این وجود اعضای مجمع به خصوص آمریکا برای متقاعد کردن اردن به عضویت در آن تلاش می‌کنند.

طبق گزارش شبکه المیادین، یکی از دیپلمات‌های عربی نیز گفته است که حضور اردن در این مجمع مهم است و نشان می‌دهد که مجمع نمی‌خواهد مسئله فلسطین را نادیده بگیرید و حضور اردن تضمین‌ می‌کند که این مسئله همواره در دستور کار باقی بماند.

گفته می‌شود نشست آتی کارگروه‌های این مجمع در ماه نوامبر در امارات برگزار خواهد شد و مغرب نیز برای میزبانی دومین نشست سالانه این مجمع در ماه ژانویه در سطح وزرا، آماده می‌شود.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول