اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ترکیه می‌رود

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قصد دارد هفته آینده به ترکیه سفر کرده و با وزیر دفاع این کشور دیدار کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ترکیه می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قصد دارد هفته آینده در اقدامی بی‌سابقه در یک دهه گذشته، به ترکیه سفر کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، گانتز قصد دارد در این سفر با «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه دیدار کند. گانتز در حالی به ترکیه سفر خواهد داشت که اخیراً به جمهوری آذربایجان رفته بود. در حال حاضر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای دیدار با «الهام علی‌اف» به جمهوری آذربایجان سفر کرده است.

جروزالم پست به این نکته اشاره کرده که رژیم صهیونیستی و ترکیه هردو جزو کشورهایی هستند که در جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان، به باکو تسلیحات رسانده‌اند.

از سوی دیگر طی سال‌های گذشته، آنکارا و تل‌آویو در زمینه صنایع دفاعی، جاسوسی و تمرینات نظامی همکاری داشته‌اند. در حال حاضر، رژیم صهیونیستی پروژه تقویت تانک‌های M60‌ و هواپیماهای جنگی F-4E ترکیه را در دست دارد.

از سوی دیگر اوایل ماه جاری «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تایید کرد که آنکارا و تل‌آویو در حال مذاکره برای انتقال گاز به اتحادیه اروپا هستند و قرار است مقام‌های دو طرف در ماه اکتبر نشستی در این باره برگزار کنند.

کالین افزود: «دو گزینه برای انتقال گاز به اروپا وجود دارد؛ اولی تقویت خط لوله TANAP برای گاز (جمهوری) آذربایجان است که از دریای خزر می‌آید و از طریق ترکیه به اروپا می‌رسد. گزینه دوم، گاز شرق مدیترانه از اسرائیل، لبنان و مصر است که باز هم می‌تواند از طریق ترکیه به اروپا منتقل شود».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول