اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مطالبه نماینده ولی فقیه در مازندران از وزیر جهاد؛ کشاورزان مازندرانی را دریابید

نماینده ولی فقیه در مازندران این استان را پیشانی و قطب کشاورزی کشور خواند و گفت: در حوزه برنج پرمحصول دچار بلاتکلیفی هستیم و مرکبات و صنایع تبدیلی، نهاده‌های دامی و سوخت کشاورزی هم حال خوبی ندارد.

مطالبه نماینده ولی فقیه در مازندران از وزیر جهاد؛ کشاورزان مازندرانی را دریابید

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عصر امروز وزیر جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در این دیدار اظهار امیدواری کرد میزان خرید گندم امسال افزایش یابد و الگوی کشت به درستی در کشور اجرا شود.

وی با تقدیر از فعالیت‌های کشاورزی استان در راستای امنیت غذایی کشور گفت: دانش‌بنیان شدن کشاورزی از خواسته‌های مهم دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران است.

نماینده ولی فقیه در مازندران این استان را پیشانی و قطب کشاورزی کشور خواند و اظهار کرد: ظرفیت تولید و صادرات خوبی در استان داریم اما از این ظرفیت استفاده بهینه نشده است.

وی افزود: در حوزه برنج پرمحصول دچار بلاتکلیفی هستیم و مرکبات و صنایع تبدیلی، نهاده‌های دامی و سوخت کشاورزی هم حال خوبی ندارد.

محمدی‌لائینی با اظهار اینکه کشت‌های کم‌آب بر در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: از پروژه‌های کشاورزی و زیربنایی استان بازدید و اعتبار لازم برای تکمیل آنها اختصاص یابد و کشاورزی استان به روز شود.

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران بخش کشاورزی مازندران را یک ظرفیت بالقوه در کشور دانست و افزود: مازندران لنگر امنیت غذایی کشور است.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: در حوزه دام و طیور تولیدکنندگان غیرتمندانه ایستادگی کردند و این موضوع جای خرسندی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران در حوزه غذا برای کشور بسیار مهم است،گفت: مصوبه‌ای اخذ شد ۵۰ درصد معافیت ارزی صادرکنندگان مرکبات  را کاهش دادیم تا رونق به این بخش برگردد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول