اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کتاب «چشم و چراغ»؛ روایت تصویری از پدران و مادران شهدا رونمایی شد

طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، کتاب چشم و چراغ که روایت تصویری از پدران و مادران شهدای استان مرکزی است رونمایی شد.

کتاب «چشم و چراغ»؛ روایت تصویری از پدران و مادران شهدا رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز همزمان با روز اول از هفته فرهنگی اراک و با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و جمعی دیگر از مسئولین آئین رونمایی و جشن امضا کتاب «چشم و چراغ»، روایت تصویری از پدران و مادران شهدا برگزار شد.

شهردار اراک در این مراسم با تبریک روز اراک گفت: تحول و نوآوری در حوزه حکمرانی در کشور با درخشش امیرکبیر رقم خورد.

علیرضا کریمی با بیان اینکه آغازین روز هفته اراک روز شهیدان، سرداران و امیران است، تصریح کرد: شهرداری اراک یکی از رسالت‌های خود را توجه به مسائل فرهنگی می‌داند.

 

وی خاطرنشان ساخت: بهترین نوع جلوه‌گری فرهنگی توجه به عنصر و حرکت حکیمانه‌ای است که حضرت امام خمینی(ره) آن را آغاز کردند و مقام معظم رهبری آن را با رهبری‌های داهیانه خود استمرار می‌بخشند.

شهردار اراک با اشاره به فرهنگ مقاومت در کشور و نظام بین‌الملل، اظهار داشت: مقدمه‌ تکریم فرهنگ مقاومت، تکریم خانواده‌هایی است که این بستر را فراهم کردند‌.

کریمی گفت: حاصل مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا و خانواده آنان در دوران دفاع مقدس و در جریان‌های مختلف جامعه قابل مشاهده است.

وی تنها راه سربلندی مسلمانان در نظام بین‌الملل را مقاومت عنوان کرد و افزود: سر دادن شعار نفی مقاومت توسط دشمنان نیز همان مسیر آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این آیین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تکریم خانواده معزز شهدا گفت: کتاب چشم و چراغ روایت تصویری از پدران و مادران شهدای استان مرکزی است که اوج سادگی، صبر و استقامت در آن به تصویر کشیده شده است.

غلامرضا کریمی با بیان اینکه به دنبال چنین اقداماتی در راستای تکریم خانواده شهدا هستیم، تصریح کرد: پژوهش و تصویربرداری این کتاب به مدت دو سال به طول انجامید که جا دارد از همکاری دستگاه‌های اجرایی در این راستا تشکر و قدردانی به عمل آید‌.

 

به گزارش فارس در این مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهدا و افرادی که در تدوین کتاب چشم و چراغ همکاری کرده‌اند، نمایشگاه عکس والدین شهدای استان مرکزی نیز در فرهنگسرای شهر اراک افتتاح شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول