اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر ارشاد: تلاش داریم فضای گفت‌وگو در حوزه هنر را تسهیل کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: تلاش داریم برنامه‌ریزی جدی‌ای در حوزه رشته‌های مربوط به هنر انجام دهیم تا بتوانیم فضای گفت‌وگو و آزاداندیشی را در آنجا تسهیل کنیم.

وزیر ارشاد: تلاش داریم فضای گفت‌وگو در حوزه هنر را تسهیل کنیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه فرهنگ و هنر گفت: ما معتقد به اصل گفت‌وگو هستیم و انقلاب اسلامی ما اساسا یک انقلاب فرهنگی و مبتنی بر آزاداندیشی و عقلانیت است.

وی افزود: در طول تاریخ هر جایی که پیشرفتی در دنیا اسلام می‌بینیم، این ایرانی‌ها بودند که با علاقه‌ای که به مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) داشتند و با ریشه‌های تاریخی عقلانیت و عدالت‌طلبی که داشتند، همواره پیشتاز این عرصه‌ها بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال درخشش تمدن اسلامی در قرون سوم تا پنجم و بزرگان فرهنگی آن دوره، نتیجه این نگاه مبتنی بر عقلانیت، عدالت و درعین‌حال آزاداندیشی بودند که این‌ عناصر ریشه‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و رهبران آن اتکای خود به این اصول را نشان داده‌اند، گفت: شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت‌الله خامنه‌ای، شخص امام خمینی (ره) و بزرگان دیگری که الان برخی در قید حیات هستند و برخی از دنیا رفتند، معلمان آزادی و آزاداندیشی بودند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بنای‌ ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آزاد اندیشی است و این اتفاقات اخیر برنامه ما را تغییر نداده است؛ سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر می‌دانند که در همین یک سال و اندی که من در خدمت‌شان هستم، نشست‌های متعددی با آن‌ها داشتیم و آن‌ها انتقاداتی به مجموعه‌های ما داشتند و گفت‌وگو کردیم، برخی انتقادات وارد بوده که ما تصحیح کردیم و برخی دیگر نادرست بوده که به آن پاسخ دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما همچنان این بنا را ادامه خواهم داد و بحث کرسی‌های آزاد اندیشی که در شورای هنر مطرح شد، برای این است که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر، برنامه‌ریزی جدی در حوزه رشته‌های مربوط به هنر انجام دهیم تا بتوانیم فضای گفت‌وگو و آزاداندیشی را در آنجا تسهیل کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول