اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آسیب‌هایی که کرونا به آموزش زد/ لزوم پاسخ به پرسش‌های دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش بر لزوم ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان و پاسخ به پرسش‌های دهه هشتاد و نودی‌ها تأکید کرد.

آسیب‌هایی که کرونا به آموزش زد/ لزوم پاسخ به پرسش‌های دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش به عنوان عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری در استان‌ها می‌تواند با فکر، امکانات و قابلیت آحاد مردم و ظرفیت دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی، مسیر پیشرفت و تعالی را مهیا سازد.

وی اضافه کرد: تضمین آینده و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، وابسته به آموزش و پرورش است و سندهای بالادستی و نگاه بلند رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مهر تأیید این مطلب است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی از مأموریت‌های آموزش و پرورش است، افزود: شورای آموزش و پرورش در استان‌ها و کشور را قرارگاه سند تحول بنیادین و سند تحول دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی می‌دانیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان و پاسخ به پرسش‌های دهه ۸۰ و نودی‌ها  باید مورد توجه باشد.

 محمودزاده تصریح کرد: فقر و نابرابری آموزشی، آسیب روحی و روانی و جاماندن از تحصیل و ضعف در آموزش گروهی، از آسیب‌های شیوع کرونا طی ۲ سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش باید با انجام پژوهش‌های کارآمد بیش از پیش مورد توجه باشد، افزود: باید کیفیت در عدالت تربیتی و آموزش مورد توجه باشد و برچیده شدن کلاس‌های کانکسی از جمله راهکارهای مدنظر در ارتقای کیفیت عدالت آموزشی و تربیتی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: مردمی‌سازی آموزش و پرورش از راهبردهای دولت سیزدهم است و درنظر گرفتن نقش ویژه برای والدین به‌منظور نظارت بر فرآیند تعلیم و تربیت مورد توجه است.

وی با اشاره به سند راهبردی تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأکید کرد: برای عملیاتی شدن سند راهبردی آموزشی در چهار یا هشت سال آینده باید تمام دستگاه‌های اجرایی همراه آموزش و پرورش باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول