اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان لبنان موفق به انتخاب رئیس‌جمهور نشد

پارلمان لبنان امروز برای سومین بار به منظور انتخاب رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد اما هیچ فردی نتوانست دو سوم آرا را کسب کند.

پارلمان لبنان موفق به انتخاب رئیس‌جمهور نشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جلسه پارلمان لبنان امروز (پنجشنبه) به منظورانتخاب رئیس‌جمهور به حد نصاب رسید و با حضور ۱۱۰ نماینده از ۱۲۸ نماینده به ریاست «نبیه بری» تشکیل جلسه داد.

بنا به نوشته النشره، با به حد نصاب سیدن جلسه، روند رأی‌گیری از نمایندگان آغاز شد. آمار آرای امروز به این شرح است: «میشل معوض» ۴۲، رأی سفید ۵۵، لبنان جدید ۱۷،رای باطله ۴، میلاد ابوملهب ۱.

بنابراین هیچ فردی نتوانست دو سوم آرا را از آن خود کند و پارلمان لبنان باز هم نتوانست رئیس‌جمهور انتخاب کند. 

نبیه بری تاریخ جلسه بعدی پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور را ۲۴ ماه جاری میلادی (اکتبر/دوم آبان) اعلام کرد.

در همین ارتباط، بری در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت، افق‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهوری که مورد توافق همه باشد، مسدود شده است.

وی در خصوص ویژگیهایی که وی از رئیس‌جمهور آینده انتظار دارد، تصریح کرد، این ویژگی‌ها ساده و روشن اما در عین حال ریشه‌‌ای است. 

بری افزود، رئیس‌جمهوری می‌خواهد که اتحاد ایجاد کند نه تفرقه؛ همچنین با جهان عرب ارتباط برقرار کند و مهم‌تر اینکه از توافق «طائف» محافظت کند زیرا این توافق «قانونی اساسی اجرا نشده لبنان» است. 

اولین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور در هفتم مهر  برگزار شد، اما هیچ نامزدی نتوانست دوسوم آراء را کسب کند.دومین جلسه قرار بود پنجشنبه گذشته (۲۱ مهر) برگزار شود اما تنها ۷۱ نماینده در پارلمان حاضر شدند و این جلسه به حد نصاب نرسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول