اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

رئیس بنیاد شهید: پرداختی‌ها به ایثارگران تا حدود ۷۰ درصد رشد داشته است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان آذربایجان غربی صبح روز پنجشنبه با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس بنیاد شهید: پرداختی‌ها به ایثارگران تا حدود ۷۰ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان آذربایجان غربی صبح روز پنجشنبه با حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار با اشاره به اهداف سفر به استان آذربایجان غربی گفت: در سفرهای استانی، شرایط و مشکلات ایثارگران بررسی شده و عملکرد ادارات بنیاد در خدمات رسانی به ایثارگران نیز ارزیابی اجمالی می‌شود. دیدار با نخبگان شاهد و ایثارگر نیز در برنامه‌های این سفرهاست و پروژه‌های هر استان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون رئیس جمهور افزود: در هر سفر، برنامه خاصی نیز پیش‌بینی می‌شود که بازدید از مناطق زلزله‌زده خوی در سفر به استان آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است. معاونین و مدیران ستادی نیز همزمان با سفر در بنیاد استان حضور یافته و با برپایی میز خدمت پاسخگوی درخواست‌ها و سؤالات ایثارگران هستند که البته در سفرهای استانی رئیس جمهور نیز این اقدام صورت می‌گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: فداکاری و از خودگذشتگی ملت ایران از پایه‌های همبستگی و امنیت ملی کشور است و نباید به خطر بیفتد لذا حفظ و ارتقای این فرهنگ ضرورت دارد که در گرو پاسداشت مقام شهید و شهادت رخ می‌دهد. امام راحل نیز تأکید داشتند، ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد خدمات رسانی به ایثارگران خاطرنشان کرد: منابع دولت محدود است ولی هیچ دستگاهی به اندازه بنیاد، رشد اعتباری نداشته است و بدین ترتیب برخی پرداخت‌ها به ایثارگران تا حدود ۷۰ درصد رشد داشته است ولی این میزان افزایش نیز کفایت نمی‌کند و براساس محاسبات صورت گرفته اجرای قوانین حوزه ایثارگران به چندین برابر این بودجه نیاز دارد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حل مشکلات ایثارگران، وظیفه همه دستگاه‌هاست و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری می‌شود و مسئولان منطقه‌ای نیز باید حل مشکلات ایثارگران را در اولویت قرار دهند و در این زمینه نمایندگان ولی فقیه می‌توانند نقش بی‌بدیلی در این زمینه ایفا کنند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت: برخی مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی از جمله خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران توفیق بزرگی است که جای شکرگزاری دارد. ایثارگران ولی‌نعمتان جامعه هستند و همه ما مدیون این عزیزان هستیم و برای خدمت به آنها باید تمام توان را به‌کار گرفت.

قریشی با اشاره به اهمیت دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، گفت: تلاش دشمن، از بین بردن روحیه ایثارگری است و برای این هدف عزت و کرامت ایثارگران را هدف گرفته است لذا باید سرمایه‌گذاری مناسبی برای ارزش‌های معنوی، کرامت و حفظ و ارتقای جایگاه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران صورت گیرد و باید با خدمت صادقانه در مقابل این توطئه دشمن بایستیم.

وی در پایان از سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت تقدیر کرد و گفت: اشتغال جامعه ایثارگری در اولویت قرار دارد و همه بخش‌های کشور باید در این زمینه فعالیت و تلاش کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول