اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وزیر انرژی عربستان سعودی: 40 سال را با توسعه‌ندادن صنعتی هدر دادیم

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که کشورش 40 سال را با عدم توسعه صنعت هدر داده است و گرنه می‌توانسته مثل چین و هند باشد.

وزیر انرژی عربستان سعودی: 40 سال را با توسعه‌ندادن صنعتی هدر دادیم

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی دیروز  چهارشنبه گفت: مایه تاسف است که ۴۰ سال را هدر دادیم در حالی که می‌توانستیم در زمینه صنعت مانند هند و چین باشیم.

وزیر سعودی در یک گفت‌وگو در حاشیه یک اجلاس برای بررسی راهبرد ملی صنعت عربستان سعودی گفت: صرفه‌جویی در انرژی یکی از مهم‌ترین مشوق‌ها برای ایجاد صنایع امیدبخش است.

وی بر اهمیت همکاری همه بخش‌ها و وزارتخانه‌ها در عربستان سعودی به منظور موفقیت در توسعه صنایع داخلی تاکید کرد.

بن سلمان گفت: ما ۴۰ سال را تلف کردیم که در آن می توانستیم مانند هند و چین در زمینه صنعت و تولید باشیم، اما تصمیم گرفتیم با این استراتژی صنعتی جدید، زمان دیگری را تلف نکنیم.

وی افزود: ما ۳۸ میلیون تن مواد پتروشیمی تولید می‌کنیم اما از 6 میلیون تن فقط برای صنایع تولیدی سود می‌بریم.

استراتژی ملی برای صنعت در عربستان سعودی که روز سه شنبه گذشته توسط محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی راه اندازی شده است، بر ۱۲ زیربخش برای تنوع بخشیدن به اقتصاد صنعتی در این کشور تمرکز دارد.

این استراتژی بیش از ۸۰۰ فرصت سرمایه گذاری به ارزش یک تریلیون ریال (۲۶۶ میلیارد دلار) را معین کرده تا به ادعای مقامات سعودی فصل جدیدی از رشد پایدار برای این بخش را تشکیل دهد و هدف آن دستیابی به بازده اقتصادی بالا برای عربستان سعودی تا سال ۲۰۳۰ خوانده شده است.

مقامات عربستان سعودی در مقطع اخیر از تلاش این کشور برای توسعه بخش معدن و منابع معدنی و همچنین بخش کشاورزی به عنوان جایگزین برای درآمدهای نفتی می‌گویند.

عربستان سعودی می‌گوید که در مسیر دستیابی به چشم انداز استراتژیک خود در سال ۲۰۳۰ و تقویت اقتصاد خود در منطقه و جهان، ‌به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد و یافتن جایگزین‌های واقعی برای درآمدهای نفت خام است.

قصد عربستان برای احداث 3 کارخانه آهن و فولاد به ارزش 9.3 میلیارد دلار

«بندر بن ابراهیم الخریف» وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی اخیرا گفت است که این کشور قصد دارد سه کارخانه آهن و فولاد با هزینه ۳۵ میلیارد ریال (۹.۳۲ میلیارد دلار) با هدف بومی‌سازی صنعت داخلی و کاهش واردات بسازد.

وزیر نفت عربستان سعودی در بیانیه‌ای افزود: ظرفیت کل تولید این کارخانه‌ها به حدود ۶.۲ میلیون تن خواهد رسید.

در ماه می گذشته نیز وزیر صنعت عربستان سعودی از ساخت یک مجتمع ورق فولادی و یک کارخانه باتری خودروهای الکتریکی با هزینه 6 میلیارد دلار خبر داده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول