اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جلوگیری از تهدیدات و تبعات گسست نسلی؛ اصلی ترین هدف بنیاد «قزوین شناسی»

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: به دلیل اینکه سالها بود استان در زمینه «قزوین شناسی» تهی و محروم بود، دانشگاه رسالت خود را در قالب بنیاد قزوین شناسی پیگیری می کند تا خدمتی در حوزه فرهنگی به استان داشته باشد و از گسست نسلی و بی هویتی که نسل جدید را در قزوین تهدید می کند جلوگیری کند.

جلوگیری از تهدیدات و تبعات گسست نسلی؛ اصلی ترین هدف بنیاد «قزوین شناسی»

سید علی قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به تحصیل حدود 600 دانشجوی خارجی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین اظهار کرد: فضای رقابتی برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه ها بر اساس سیاست و رسالت های خودشان ایجاد شده که دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین با توجه به اینکه مهمترین، قدیمی ترین و به روزترین مرکز آموزش زبان فارسی کشور است، قطعا مورد اقبال دانشجویان خارجی است و هر دوره بین 300 تا 500 نفر دانشجوی زبان فارسی دارد.

وی با اشاره به ایجاد حلقه ارتباط بین صنایع و شرکت ها و بازار کار و فارغ التحصیلان برای اولین بار در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و راه اندازی مدرسه اشتغال و بانک اشتغال افزود: با برگزاری دوره های مهارتی، تخصص لازم برای حضور فارغ التحصیلان در بازار کار ارائه و شرکت ها و نهادها طبق تفاهم نامه ای که صورت می گیرد، ملزم هستند نیروی انسانی مورد نظر خود را از مدرسه اشتغال، بانک اشتغال و یا فارغ التحصیلان آماده به کار انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین ادامه داد: دانشگاه را نهاد محصور شده و محدود نمی دانیم و متعلق به مردم و در خدمت آنان است و در عرصه های اجتماعی به ویژه تولید محتوا و انتقال فرهنگ و برنامه های عمیق فرهنگی به خوبی ایفای نقش می کند.

قاسم زاده بیان کرد: به دلیل اینکه سالها بود استان در زمینه «قزوین شناسی» تهی و محروم بود، دانشگاه رسالت خود را در قالب بنیاد قزوین شناسی پیگیری می کند تا خدمتی در حوزه فرهنگی به استان داشته باشد و از گسست نسل و بی هویتی که نسل جدید را در قزوین تهدید می کند جلوگیری کند و به هویت اصلی بازگرداند و این موضوع در قالب برنامه های علمی، بنیاد قزوین شناسی و نشست های مختلف اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در راستای تبلیغ و رسالت انقلابی دبیرخانه های گستره جغرافیایی اندیشه حضرت امام و جهان مقاومت و آینده با محوریت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شده و دو همایش هم برگزار شده است.

این مسئول به ورود دانشگاه امام در خصوص برگزاری و ترویج کرسی های نظریه پردازی و علمی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود اندیشمندان خوب امیدواریم از محتوای بومی نظریه هایی استخراج شود که برد جهانی و اثرگذار داشته باشد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین افزود: در حوزه علوم انسانی و مباحث نظری خیلی کار نشده و دانشگاه در زمینه کرسی های نقد و نظریه ورود جدی یافته است که امید است نظریه های خوبی استخراج شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول