اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی گفت: چهارمین دوره جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن صبح فردا در شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

به‌گزارش به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، ابوالفضل اسماعیلی با اعلام خبر برگزاری چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن، اظهار کرد: این جشنواره به میزبانی روستای تازه قلعه از توابع غلامان شهرستان راز و جرگلان برگزار خواهد شد.

وی گفت: اسب اصیل ترکمن به گواه بسیاری، هویت آن متعلق به خراسان شمالی است و شهرستان راز و جرگلان از مناطق مهم پرورش اسب اصیل ترکمن در استان به شمار می‌رود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی افزود: قوم ترکمن و دیگر اقوام خراسان شمالی از قدیم‌الایام، به‌واسطه خاستگاه فرهنگی، علاقه ذاتی و دلبستگی درونی به پرورش اسب داشته‌اند و به‌خصوص در مراسم و مناسبت‌های فرهنگی به برگزاری مسابقات سوارکاری همت می‌گماشتند.

وی گفت: منطقه خراسان شمالی، بهره‌وری ملی از این ذخیره ارزشمند باهدف توسعه و حفاظت از آن و نیز فعال‌کردن قابلیت‌های موجود در زمینه صنعت اسب، از جمله ایجاد اشتغال مولد و پایدار، صادرات غیرنفتی، ارزآوری برای کشور، محرومیت‌زدایی و گسترش اکوتوریسم تخصصی اسب ایرانی و نیز توسعه ورزش مفرح و نشاط ‌آور سوارکاری، می‌تواند حائز اهمیت باشد.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول