اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بهره‌گیری از ظرفیت پهپادها برای کنترل مرزها/ صدور پروانه گذر مرزی الکترونیکی شد

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه هدف از انسداد مرزها، عدم ورود افراد به صورت غیرقانونی به کشور است، گفت: برای کنترل و نظارت از مرزها از ظرفیت حسگرها، پهپادها، سامانه های الکترونیکی و اپتیکی، دیوارکشی و فنس کشی استفاده می شود.

بهره‌گیری از ظرفیت پهپادها برای کنترل مرزها/ صدور پروانه گذر مرزی الکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از مرزهای شرقی خراسان رضوی در تایباد در جمع خبرنگاران گفت: در گذشته صدور پروانه گذر مرزی توسط مرزبانی به صورت دستی و با مراجعه حضوری متقاضیان انجام می شد که اکنون این فرایند، الکترونیکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه پروانه گذر مرزی برای اتباع ایرانی و کشورهای همسایه صادر می‌شود، بیان کرد: مردم می توانند با مراجعه به سامانه پلیس من نسبت به صدور این پروانه بدون پرداخت وجه اقدام کنند.

فرمانده مرزبانی کشور در خصوص انسداد مرزها اذعان کرد: در کارگروه ویژه مرز با حضور وزیر کشور جلسات متعددی برگزار و طرح های مختلفی در همین رابطه ارائه شد که مورد قبول قرار گرفتند.

سردار گودرزی با بیان اینکه یک سوم اعتبار دولت برای انسداد مرزها محقق شده است؛ افزود: طرح‌های انسدادی مبتنی بر نوع مرز اعم از خشکی، آبی، دریاچه ای، رودخانه ای و کوهستانی توسط کارشناسان مرزبانی ارائه شده که به محض وصول اعتبارات، کار اجرایی آغاز می شود.

مقام عالی مرزبانی کشور تصریح کرد: هدف از انسداد مرزها، عدم ورود افراد به صورت غیرقانونی به کشور است که این مهم با استفاده از حسگرها، پهپادها، سامانه های الکترونیکی و اپتیکی، دیوارکشی و فنس کشی انجام خواهد شد و در کنار آنها، اشتغالی هم برای مردم محلی خواهد داشت.

وی با اشاره به هوشمندسازی مرزها اظهار کرد: بستر نظارت مرز به صورت هوشمند و الکترونیکی در حال شکل گیری می باشد و نسبت به سال های قبل افزایش و گسترش پیدا کرده است که می تواند در توان عملیاتی مرزبانان موثر باشد.

فرمانده مرزبانی کشور تاکید کرد: هیچگونه مشکلی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان وجود ندارد و مردم مرزنشین در کمال آرامش به زندگی خویش مشغول هستند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، امکانات زیستی مانند گاز، برق و آب شرب سالم در پاسگاه های مرزی خراسان رضوی و جنوبی خواهد آمد.

این مقام انتظامی کشور افزود: در بازدید از مرزهای شرقی توان بالای یگان های مرزی، آموزش و سازماندهی مناسب و بهبود جاده های مرزی مشاهده شد و طبق حضور در بازارچه های مرزی دوغارون خراسان رضوی و یزدان خراسان جنوبی تسهیلگری اقتصادی توسط مرزبانان وجود دارد.

گفتنی است؛ بازدید از حوزه های استحفاظی مرزبانی خراسان جنوبی و رضوی محور اصلی سفر سردار گودرزی به نوار مرزی شرق کشور بود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول