اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امیرعبداللهیان: حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام غربی در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرند

وزیر امور خارجه گفت: حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام غربی در فهرست تحریم‌های وزارت امور خارجه قرار می‌گیرند و جزییات آن بزودی منتشر می‌شود.

امیرعبداللهیان: حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام غربی در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرند

به کزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان امروز (چهارشنبه) ۲۷ مهر ماه در جمع خبرنگاران در خانه ای‌بی (بیماران پروانه‌ای) درباره فهرست تحریمی وزارت خارجه که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود، گفت: حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام آمریکایی، اروپایی و غربی که هم در موضوع تحریم‌هایی که چنین وضعیتی را برای بیماران پروانه‌ای ما ایجاد کرده و هم در موضوع تشویق خشونت و ترور و افراط گرایی در وقایع اخیر نقش داشتند و به عنوان عامل اغتشاشات تحریک ترور و ترویج و تشویق اغتشاشات و ناامنی و افراط گرایی عمل کردند را در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه و تحریمی قرار دادیم و به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد. 

وی پیش از این در اظهاراتی در بازدیدش از خانه ای‌بی گفته بود: تا ساعاتی دیگر در وزارت خارجه اسامی تعدادی از نهادها، موسسات، مقام‌ها و اشخاص خارجی که  هم در تحریم‌ها نقش داشتند و ترور انسانی را علیه بیماران خاص ما از جمله بیماران پروانه‌ای رقم زدند و هم در خصوص برخی از مقامات و‌ موسساتی که در روزهای گذشته اقدام به ترویج خشونت، افراط گرایی و تروریسم کردند، در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه اضافه خواهیم کرد.

 

وزیر خارجه همچنین گفت: مسئله بیماران پروانه‌ای برای ما و دولت موضوع بسیار مهمی است و از ظرفیت‌های دیپلماتیک و سیاسی استفاده خواهیم کرد که به کاهش آلام و بهبود وضعیت این عزیزان کمک کنیم. عزیزانی که من به شدت تحت تأثیر قرار گرفتم و علی‌رغم شرایط سخت و نامطلوبی که در آن قرار دارند در بین عزیزان از دانشجوی مقطع دکتری گرفته تا افراد تحصیلکرده، هنرمند و نقاش در سطح درجه یک را دیدم و بسیار برای من جالب بود. 

وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اروپا را باغ و بقیه دنیا را جنگل خوانده، عنوان کرد: آنچه امروز در اروپا، غرب و آمریکا از آن به عنوان حقوق بشر یاد می‌شود ابزاری بیش نیست و این موضوع و کلیدواژه‌های آزادی و حقوق بشر در راستای سیاست‌های تروریستی در برخی از کشورهای غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول