اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

پایان محرومیت ورزشکاران روسیه و بلاروس؟/باخ: ورزشکاران نباید قربانی سیاست شوند

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس نباید قربانی سیاست‌ کشور خود شوند.

پایان محرومیت ورزشکاران روسیه و بلاروس؟/باخ: ورزشکاران نباید قربانی سیاست شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از نمایندگان حاضر در مجمع عمومی انجمن کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) خواست تا به موافقت با حضور ورزشکاران روس و بلاروس در مسابقات احترام بگذارند.

وی هشدار داد تحریم‌ها علیه دولت‌های روسیه و بلاروس باید به قوت خود باقی بماند. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت نمادهای ملی هر دو کشور در رویدادهای ورزشی است.

نمایندگان کمیته‌های المپیک روسیه و بلاروس اجازه حضور در نشست انوک را پیدا کردند. پرچم آنها در ابتدا روی میزی که نشسته بودند قرار نداشت اما در طول جلسه پرچم‌ها روی میز قرار داده شد.

توماس باخ در این نشست، اظهارداشت: ورزشکاران هرگز نباید قربانی سیاست‌های دولت خود شوند. این وضعیت ما را در دوراهی غیرقابل حل قرار می‌دهد چون ما نمی‌توانیم به طور کامل به ماموریت المپیک خود که حفاظت از ورزشکاران و متحد کردن کل جهان در رقابت مسالمت آمیز است، عمل کنیم.

وی افزود: امروز روسیه و بلاروس هستند. این جنگ توسط مردم روسیه، ورزشکاران روسی، کمیته المپیک روسیه یا اعضای IOC در روسیه آغاز نشده است. تحریم‌ها باید علیه کسانی باشد که مسئول هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول