اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رشد ۱۱ درصدی وصول معوقات بانکی در نیمه نخست سال

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورگفت: میزان وصول معوقات بانک ها در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته و در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ میزان وصول معوقات بانک ها بیش از ۱۲۵ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال است.

رشد ۱۱ درصدی وصول معوقات بانکی در نیمه نخست سال

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حسن بابایی، درباره میزان وصول معوقات بانک ها در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: میزان وصول معوقات بانک ها در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه افزود: میزان وصول معوقات بانک ها در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰، ۱۱۳ بیلیون و ۲۸۴ میلیارد ریال است در حالی که در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ میزان وصول معوقات بانک ها ۱۲۵ بیلیون و ۷۰۵  میلیارد و ۶۹۷ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۸۹ ریال بوده یعنی بیش از ۱۲۵ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال است.

وی در ادامه درباره عملکرد سامانه ثبت الکترونیک ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی، گفت: در ۶ ماه سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزارو ۷۱۰ ممنوع الخروجی ثبت شده در حالی که در ۶ ماه سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزارو ۹۴ ممنوع الخروجی به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در ۶ ماه سال ۱۴۰۰، ۱۱ هزار و ۵۹۵ رفع ممنوعیت خروج ثبت شده در حالی که در ۶ ماه سال ۱۴۰۱، ۱۲هزارو ۳۳ رفع ممنوعیت خروج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

 بابایی درخصوص اقدامات صورت گرفته در کارگروه ویژه حل فوری مشکلات ثبتی شرکت های دانش بنیان، گفت: مطابق شعار سال « تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اولین جلسات کارگروه ویژه حل فوری مشکلات ثبت شرکت های دانش بنیان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد که مرکز مالکیت معنوی نیز در این زمینه کارگروه هایی را تشکیل داده است.

وی افزود: در این کارگروه شرکت های دانش بنیانی که مشکلاتی در خصوص ثبت شرکت داشتند در اولویت قرار گرفتند تا ثبت این شرکت ها به فوریت انجام شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: بحث ثبت علائم، برند ها و اختراعات نیز به صورت ویژه در مرکز مالکیت معنوی انجام می‌شود.

بابایی بیان کرد: در همین راستا جلسات فصلی شرکت های دانش بنیان برگزار می‌شود و آسیب‌شناسی صورت گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: عملکرد سامانه ثبت الکترونیک شرکت ها و موسسات غیرتجاری در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ به این صورت بوده که ۳۲ هزارو ۱۴۸ شرکت به ثبت رسیده است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ ثبت شرکت های منحله نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است است به طوری که در سال  ۱۴۰۰، ۵ هزارو ۳۲۴ شرکت منحله ثبت الکترونیک شده در حالی که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱،  ۷ هزارو ۱۰۷ شرکت منحله ثبت الکترونیک شده است.

بابایی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ ثبت موسسات غیرتجاری منحله نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است به طوری که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۶ موسسه غیر تجاری منحله ثبت شده در حالی که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱، ۵۹۱ موسسه غیر تجاری منحله به ثبت رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول