اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و کار آفرینی بانوان در پردیس

نمایشگاه صنایع دستی و کار آفرینی بانوان در پردیس با ایجاد ۶۰ غرفه به مناسبت هفته وحدت افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و کار آفرینی بانوان در پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس نمایشگاه بانوان کارآفرین شهرستان پردیس پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان این شهرستان در فاز ۳ پردیس افتتاح شد.

ظفر پورابراهیم فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری این نمایشگاه و ارائه تسهیلات برای بانوان، اظهار کرد: تسهیلات مشاغل خانگی برای بانوان کارآفرین از سوی استان به تولیت بنیاد برکت تخصیص داده شده و با توجه به جذب کامل سهمیه این شهرستان برای سال جاری، درخواست افزایش یک ونیم برابری تسهیلات را داده‌ایم تا بتوانیم به بانوان کارآفرین خدمت‌رسانی مناسب‌تری داشته باشیم.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، چهار نمایشگاه با حضور بیش از ۶۰ بانوی کارآفرین برگزار شده اما ساماندهی این بانوان و ایجاد مجموعه‌ای ثابت برای آنها جز ضرورت‌های موجود در شهرستان پردیس است.

پورابراهیم افزود: به منظور برپایی نمایشگاه دائمی بانوان کار آفرین، از مجموعه‌ای که سابقا برای برگزاری نماز جمعه استفاده می‌شد، در صورت موافقت شرکت عمران و انجام امور اداری استفاده می‌کنیم.

فرماندار پردیس ادامه داد: یکی از مشکلات بانوانی که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند، نحوه عرضه محصولات است و بانوان کار آفرین در زمینه تولید محصولات مشکل خاصی نداشته و پس از آماده شدن مجموعه نمایشگاهی مشکل عرضه محصولاتشان نیز مرتفع خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از بخشداری مرکزی و ادارات متولی بابت برگزاری نمایشگاه بانوان کار آفرین، بیان کرد: شهرداری پردیس در فاز ۳ در حال ساخت بازارچه صنایع دستی با پیشرفت فیزیکی بالایی است و پس از افتتاح در اختیار بانوان فعال در حوزه صنایع دستی قرار خواهد گرفت.

در ادامه محمود حیدری بخشدار مرکزی پردیس نیز در جمع خبرنگاران ابراز کرد: نمایشگاه بانوان کارآفرین به همت بخشداری و با رویکرد حمایت از کسب وکارهای خانگی بانوان روستایی و شهری با حضور ۵۰ بانوی کارآفرین ایجاد شده است‌.

وی تاکید کرد: ۱۰ نفر از بانوان کارآفرین این نمایشگاه از روستاهای بخش مرکزی هستند و برگزاری نمایشگاه راهکاری برای حمایت از این بانوان است.

بخشدار مرکزی پردیس ادامه داد: شهرستان پردیس با وجود بیش از هشت هزار و ۹۰۰ واحد صنفی و صنعتی بزرگ و کوچک، همچنین حضور در ۱۵ کیلومتری شهر تهران فرصت های ویژه‌ای را برای کار آفرینی، توسعه و تولید ملی دارد.

حیدری عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و کار آفرینی بانوان با ایجاد ۶۰ غرفه به مناسبت هفته وحدت به مدت ۵ روز در فاز ۳ پردیس برگزار شد و در این نمایشگاه آثاری مانند تابلو فرش، گلیم، تابلوهای نقش برجسته و پتینه، محصولات غذایی ارگانیک، تابلوهای منبت و خوشنویسی به علاقمندان عرضه شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول