اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باغات مازندران شناسنامه‌دار می‌شود/ اختصاص ۶هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغبانی

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باغات کشور باید دارای شناسنامه باشند و استان های مازندران و گیلان با اولویت محصولات باغبانی شناسنامه دار می شوند، گفت: ۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح و نوسازی، توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار، توسعه زیرساخت های گلخانه‌ای کشور و گیاهان دارویی برای باغبانی کشور مصوب شده است‌.

باغات مازندران شناسنامه‌دار می‌شود/ اختصاص ۶هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغبانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در گردهمایی سراسری مدیران ستادی معاونت امور باغبانی، معاونین بهبود تولیدات گیاهی، مدیران امور باغبانی استان‌ها و اتاق اصناف کشاورزی ایران در بابلسر با بیان اینکه مازندران پیشانی تولید و امنیت غذایی کشور است، اظهار کرد: امنیت غذایی کشور بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است که باید غذای کافی، سالم و ارزان برای مردم تولید کند.

وی ادامه داد: بخش باغبانی از جمله بخش‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که تولید مازاد بر مصرف دارد و بخشی از درآمد ارزی کشور در حوزه باغبانی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه در تولید غذا مشکلات و محدودیت‌هایی مانند خشکسالی و کمبود آب داریم که از چالش‌های جدی حوزه باغبانی است و باید راهکارهای جدی برای رفع آن اندیشیده شود، افزود: برای داشتن باغبانی مدرن، به روز و بر پایه دانش نیازمند برنامه تحولی در کشور هستیم که در این راستا باید سیاست گذاری صحیح اتفاق بیفتد.

برومندی خاطرنشان کرد: باغات کشور باید دارای شناسنامه باشند که این موضوع یکی از مبناهای بخش باغبانی کشور است و در این راستا استان‌های مازندران و گیلان با اولویت محصولات باغبانی آغاز شد.

وی ادامه داد: سند شناسنامه دار کردن باغات در سفری که به مازندران داریم رونمایی خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: ۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح و نوسازی، توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار، توسعه زیرساخت های گلخانه‌ای کشور و گیاهان دارویی برای باغبانی کشور مصوب شده است‌.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول