اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

روزنامه اصلاح‌طلب:‌ اقدام شجاعانه دولت سیزدهم مسیر تخریب اقتصادی را بست

روزنامه آفتاب یزد از قول سعید پورآبادی، فعال اقتصادی نوشت: اصلاح مسیر ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت سیزدهم، یک حرکت شجاعانه و انقلابی بود تا وضعیت معیشت مردم بدتر نشود.

روزنامه اصلاح‌طلب:‌ اقدام شجاعانه دولت سیزدهم مسیر تخریب اقتصادی را بست

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، اگر دولت سابق در واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی دقت و تدبیر خرج می‌داد، شاهد ازهم‌گسیختگی اقتصاد کشور نبودیم. روزنامه آفتاب یزد از قول سعید پورآبادی، فعال اقتصادی نوشت: اصلاح مسیر ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت سیزدهم، یک حرکت شجاعانه و انقلابی بود تا وضعیت معیشت مردم بدتر نشود.

اقدام دولت باعث می‌شود دست دلال‌ها و واسطه‌ها از سر بازار کم شود و دیگر مردم مجبور نیستند برای پر کردن جیب دلال‌ها چند برابر هزینه بپردازند. وقتی دولت راساً وارد کار با تولیدکنندگان شود و بر کار آنها نظارت کند طبیعتاً دیگر واسطه‌ها و دلال‌ها وجود نخواهند داشت که قیمت‌ها به شکل حباب‌گونه و بیمارگونه‌ای بالا برود و در نتیجه اجناس و تولیدات داخلی قیمت واقعی خود را خواهند داشت.

سعید پورآبادی راجع به پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبلی گفت: برخلاف بسیاری از همکاران که معتقد هستند پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی کار اشتباهی بود، من این‌گونه فکر نمی‌کنم اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به اهلش داده می‌شد اتفاقا کمک خوبی بود و می‌توانست ثبات را در اقتصاد رقم بزند. متاسفانه ارز ۴۲۰۰ دست کسانی افتاد که با این ارز کالا وارد کردند اما به‌دلیل عدم نظارت با قیمت بازار به فروشنده دادند و فروشنده هم یک مبلغی روی جنس کشاند و به دست مردم داد و همین مسئله باعث شد بسیاری از مردم قدرت خریدشان را از دست دهند. اگر دولت قبل برای اینکه این ارز به دست اهلش بیفتد هم تمهیداتی اندیشیده بود و شتاب‌زده ارز را ارائه نمی‌کرد قطعاً شاهد ازهم‌گسیخته شدن اقتصاد امروزه نبودیم.

 به نظر من دولت نباید به تولیدکنندگان کمک کند باید به بخش خصوصی واگذار کند و تنها بر آنها نظارت داشته باشد که از تخلفات احتمالی جلوگیری کند.

او ادامه داد: تولیدکنندگان باید در یک فضای رقابتی کار کنند و دولت ضمن نظارت بر آنها زمینه را برای صادرات مهیا کند.

منبع: روزنامه کیهان

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول