اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برنامه‌های ایام معصومیه در قم تشریح شد

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) از برپایی کاروان‌ شادی، همایش‌ها، مسابقات و مراسم عزاداری به مناسبت ایام معصومیه از سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم تا رحلت شهادت‌گونه آن حضرت خبرداد و گفت: برای این ایام 60 عنوان برنامه اصلی پیش‌بینی شده است.

برنامه‌های ایام معصومیه در قم تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هادی محمودنژاد در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: وجود حرم حضرت معصومه(س) در قم به این شهر عزت و شکوه داده است و امامان معصوم(ع) معتقد هستند شهر قم حرم اهل بیت(ع) و دارای برکت خاصی است.

وی ادامه داد: امسال هم مانند روال گذشته در ایام سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم تا رحلت شهادت‌گونه آن حضرت برنامه‌های مختلفی مانند برگزاری کاروان‌های شادی، همایش‌های مناسب با دختران، پسران و خانواده‌ها و برای رحلت ایشان مراسم عزاداری مختلفی با حضور مداحان و سخنرانان مطرح کشور در حرم بانوی کرامت از ۲۸ مهر تا ۱۴ آبان‌ برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: اولین برنامه طراحی شده استقبال مردم از ورود کاروان نمادین حضرت معصومه (س) به قم است که این کاروان از چهار راه معصومیه تا صحن امام رضا(ع) آستان مقدس برپا می‌شود و مداح آن سید مهدی میرداماد خواهد بود.

محمودنژاد بیان کرد: با توجه به ورود حضرت معصومه(س) به شهرمان این روز به نام قم ثبت شده و با همکاری شهرداری قم و دستگاه‌های اداری قرار است اقداماتی مانند فضاسازی شهری انجام شود.

وی افزود: برنامه‌های مناسب با این ایام در ۱۰ محور و ۶۰ موضوع دسته‌بندی شده است، در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم «اجتماع دختران فاطمی» در صحن جوادالائمه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه این جلسه بیان کرد: «حجاب، آرمان شهدای فاطمی» شعار محوری ما در این ایام است، بحث حجاب موضوع مشترک در وصیت‌نامه شهدا است که همه آن‌ها بر این موضوع تاکید داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: رسانه‌های غربی و دشمنان با استفاده تمام ظرفیت‌های خود به دنبال از بین بردن نماد حجاب در ایران اسلامی هستند، ما در آستان مقدس حضرت معصومه(س) این وظیفه را داریم که مقابل توطئه‌های آن‌ها ایستادگی کنیم.

 معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در خصوص برنامه‌های شب سالروز ورود آن حضرت به قم گفت: اولین برنامه ما در شب ورود با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و مداحی سید محسن بنی‌فاطمه برگزار خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: همایش‌ها، میز پرسش و پاسخ مسائل دینی و مسابقات مختلفی برای سنین مختلف اجرا می‌شود که بسیار متنوع و ارزشمند هستند و تا روز قبل از شهادت ادامه‌دار خواهند بود.

وی با اشاره به برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شب شهادت ایشان گفت: روز جمعه 13 آبان ساعت 16 در صحن امام رضا (ع) مراسم تعویض پرچم گنبد مطهر با حضور مردم و مراسم دیگری با سخنرانی آیت‌الله میرباقری و مداحی محمود کریمی بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول