اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

معرفی اسب ترکمن خراسان شمالی و بررسی ویژگی های آن

اسب ترکمن یکی از نژادهای اصیل این حیوان می باشد که حیوانات پر سرعت با جسته ای بزرگ بوده است و در بازار خرید و فروش گسترده ای روی آن انجام می شود.

معرفی اسب ترکمن خراسان شمالی و بررسی ویژگی های آن

اگر در صدد سوارکاری مطمئن و بی عیب و نقصی می باشید و می خواهید نمونه های سرحالی از اسب ترکمن را داشته باشید، می توانید نوع مربوط به خراسان شمالی را در نظر گرفته و از آن رضایت کافی را داشته باشید.

اسب ترکمن خراسان شمالی از قامتی کشیده برخوردار بوده و دارای یالهای بلندی می باشد و به نوعی ژنتیک خاصی را به ارث برده و طرفداران بسیاری را برای خود به همراه آورده است. اسب ترکمن خراسان شمالی از پوست ظریفی برخوردار بوده و دارای موهای لطیفی می باشد که این یالها بسیار درخشان بوده و در واقع موجب شده تا به یکی از بهترین نژادهای اسب شناخته شود.

مجموعه ما بهترین نمونه های اسب ترکمن خراسان شمالی را با خوراک دام و طیور روانه بازار نموده که از استقامت بالایی برخوردار بوده و همواره دارای عضلات پای ورزیده ای می باشند که قابلیت طی نمودن مسیر در کوران سختی را دارا هستند.

البته ناگفته نماند این اسبها با قامتی کشیده این امکان را دارند که از جثه قوی نیز بهره مند بوده و در برابر تمام شرایط نامساعد محیطی نیز مقاوم باشند و از طول عمر بیشتری نیز برخوردار باشند. نمونه دیگری از اسب ترکمن بحنورد در این مرکز عرضه می شود که دارای سرهای استخوانی و همچنین صورتی کشیده بوده که از شکل منحصر به فردی برخوردار می باشند.

یک نمونه از اسب ترکمن را روانه بازار نموده ایم که نوع نژاد دار آخال است که از رنگ طلایی برخوردار می باشد و به منظور مسابقات بهترین گزینه پیش روی می باشد و در واقع ذکاوت بالایی را نیز در تشخیص مسیر دارد. دیگر نژادی که برای اسب ترکمن خراسان می توانیم متصور باشیم، نوع چناران است.

خرید اسب ترکمن

این حیوان پر سود دارای یک ژن بسیار منحصر بوده و اندامی کشیده با پاهای پر سرعت داشته که نژاد این اسب ترکمن است و یک زندگی تقریبا صحرایی و کویری دارد و سرعت آن در مناطق باز زیاد تر نسبت به مکانهای مانند جنگل دارد و امروزه با خرید و استفاده در اماکن پرورش اسب از آن استفاده های بی شماری می کنند.

تا کنون با ارسال این اسبها به سر تا سر جهان کشورهای دیگر جهت زنده نگه داشتن بقای آنها از آمپولهای ژنتیکی به وسیله سرنگ شیشه ای استفاده نموده و با تولید مثل آنها یک حیوان دونده دیگر با شکل و شمایلی خاص به وجود آمده است که هیچ گونه از ژن این اسب در آن وجود ندارد و فقط به نام این نوع نژاد تمام شده است.

خرید اسب ترکمن یکی از بهترین موجود در بین تمامی اسبهای جهان به حساب آمده و ظاهر زیبای آن شروع جذابیت آن بوده و از گردن تا دم یک انعطاف پذیری و عضلانی بودن بدن آنها را به نمایش می گذارد.

اسبهای ترکمن از صد و چهل تا صد و هفتاد سانتی متر ارتفاع قد آنها بوده و گوشهای دراز آنها مقداری تیز و جمع است و این موجود سینه های بسیار مناسب و محکمی دارد که این امکان را برای پرتاب دستان خود به سمت جلو می دهد و کمری تقریبا باریک داشته که سوارکار به راحتی بر روی آن سوار می شود.

این موجود در رنگهای سفید، مشکی، قهوه ایی سوخته و روشن موجود در دنیا زندگی می کند که نژاد ترکمن به رنگ مشکی آن بسیار سرعتی بوده و هر فردی معمولی نمی تواند برای کنترل آن اقدام نماید، زیرا ممکن بوده از روی آن به سمت زمین پرتاب گردد، بیشتر افرادی که چندین سال سوارکار هستند.

اسب ترکمن اصیل

برای نژاد اسب ترکمن اصیل و رکاب چرم خام در سالهای اخیر که بسیار مورد استقبال و طرفداران جهانی زیادی دارد به دلیل کمبود تعداد و کاهش ژن این اسب در سالهای گذشته از ذخیره ژنتیکی برای نگهداری گونه این اسب استفاده شده است جالب است بدانید از این نژاد اسب در ترکمنها با پیشینه طولانی و زندگی صحرانشینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

به دلیل محبوبیت و شناخت اسب ترکمن اصیل در سراسر جهان برای جلوگیری از انقراض این نژاد در مراکز تخصصی ژنتیک از سالهای دورتر افرادی مشغول به کار شدند تا بتوانند ژنهای مرغوب این حیوان را ذخیره سازی نمایند تا در شرایط لزوم و به محض احساس خطر از انقراض این گونه های حیوانی اقدامات لازم را به عمل آورند.

از خصوصیات بارز ظاهری اسب ترکمن خوشگل به صورت کشیده و استخوانی و زیبا آن اشاره کرد با چشمهای براق و حدقه ای برجسته، موهای کوتاه نازک و خوش فرم بر روس سر و صورت کشیده اش اشاره داشت.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول