اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بسته‌بندی مناسب تولیدات خراسان‌جنوبی در دستور کار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید برنامه‌ریزی مناسب و جامع انجام دهیم تا محصولات مزیت‌دار استان و فرآورده‌های آنها با بسته‌بندی در شأن خراسان جنوبی برای فروش عرضه شوند.

بسته‌بندی مناسب تولیدات خراسان‌جنوبی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی یکشنبه شب در حاشیه افتتاح نمایشگاه "به رنگ زرشک" در بیرجند، ضعف در بسته‌بندی و نشان تجاری را از مشکلات محصولات مزیت‌دار این استان عنوان کرد.

وی افزود: این نمایشگاه در راستای برگزاری جشنواره ملی زرشک و با هدف عرضه محصولات و فرآوری محصولات مزیت‌دار استان شامل زرشک، زعفران و عناب برپا شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه در همه غرفه‌های نمایشگاه مشاهده می‌شود، این است که در خراسان جنوبی درخصوص بسته‌بندی و نشان تجاری محصولات مزیت‌دار ضعف داریم.

وی گفت: این موضوع را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به‌طور ویژه پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم خروجی مناسبی برای جشنواره ملی زرشک داشته باشیم.

نمایشگاه صنایع دستی و محصولات کشاورزی با عنوان "به رنگ زرشک" از برنامه‌های جانبی جشنواره ملی زرشک در مرکز استان افتتاح شد.

این نمایشگاه با ۳۰ غرفه در محوطه فرهنگسرای شهر بیرجند برپا شده و اعتبار هزینه شده برای برپایی این نمایشگاه ۱۵ میلیارد ریال است.

غرفه‌ها شامل زرشک، تولیدات و محصولات غذایی وابسته به زرشک، صنایع دستی، محصولات روستایی و عشایری، سیاه چادرهای عشایری و خودروهای گردشگری است و نمایشگاه به همراه اجرای برنامه‌های هنری تا اختتامیه جشنواره ملی زرشک برپا خواهد بود.

اولین جشنواره ملی زرشک روز پنجشنبه (۲۱ مهر) با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در روستای افین شهرستان زیرکوه آغاز به کار کرد و روزهای گذشته  در شهرستان‌های قاینات و سربیشه برگزار شد.

این جشنواره در شهرستان‌های بیرجند و درمیان هم برگزار می‌شود و اختتامیه آن ۲۷ مهر ماه برگزار خواهد شد.

۳۸ هزار زرشک‌کار خراسان جنوبی از اواسط شهریور کار برداشت این محصول را از سطح ۱۹ هزار و ۴۸۵ هکتار اراضی کشاورزی آغاز کرده‌اند و تا اواخر مهر حدود ۸۵ هزار تن زرشک تر و ۲۲ هزار تن زرشک خشک را روانه بازار می‌کنند.

جشنواره ملی زرشک با شعار "زرشک خراسان جنوبی، برای همه مردم ایران" از ۲۱ تا ۲۷ مهر در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، قاینات، سربیشه، بیرجند و درمیان برنامه‌ریزی شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول