اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نقطه ضعفی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد/سرمایه صندوق پژوهش استان چه قدر است؟

معاون وزیر علوم به یک موضوع مهم اشاره کرد که باز هم پاشنه آشیل استان کهگیلویه و بویراحمد است.

نقطه ضعفی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد/سرمایه صندوق پژوهش استان چه قدر است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در بسیاری از آمارها در رده های پایین قرار گرفته و دلیل آن یکی محرومیت‌های مضاعف است که از گذشته ها به جای مانده و دیگری سوء مدیریت در این استان است که موجب شده کهگیلویه و بویراحمد با همه ظرفیت‌ها و داشته ها و بسترهای خدادادی که در این استان وجود دارد نتواند هم پای استان‌های در حال توسعه و یا توسعه یافته حرکت کند.

استانی که در چهار دهه اخیر اعتبارات و بودجه‌های زیادی را به خود دیده و از این حیث برای استان کهگیلویه و بویراحمد کم گذاشته نشده است اما نتوانستیم از این اعتبارات و بودجه‌ها به خوبی استفاده کنیم.

گاهی اعتبارات را در جاهایی مصرف کرده ایم که به بیراهه رفته و از مسیر منحرف شده‌ایم و نتوانستیم با آن زیرساخت‌های استان را آماده کرده و بسترها را برای رشد و توسعه استان فراهم کنیم.

برای مثال همین چندی پیش معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مهمان استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

دکتر علی خیرالدین به یک موضوع مهم اشاره کرد که باز هم پاشنه اشیل استان کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون وزیر علوم گفت که صندوق پژوهش در بسیاری از استان‌ها سرمایه خوبی دارند برای مثال سرمایه صندوق پژوهش در استان یزد ۲۰ میلیارد تومان است که با آن می‌توان به دانش بنیان‌ها کمک کرد.

اما همین معاون وزیر علوم به سرمایه صندوق پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که تنها 3 میلیارد تومان سرمایه دارد یعنی اینکه استان در رده پایین‌ترین استانهای کشور در این خصوص به شمار می رود.

در حالی که صندوق های پژوهش می توانند تا صد میلیارد تومان سرمایه داشته باشند و از این طریق به دانش بنیان‌ها و راه اندازی شرکت های دانش بنیان کمک کرد.

با این تفاسیر استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه دانش بنیان ها نیاز به کار بیشتری دارد همچنان که معاون وزیر در جلسه تودیع و معارفه روسای پارک علم و فناوری استان اذعان کرد که استان شما در زمینه واحدهای تولیدی دانش بنیان از کشور بسیار عقب مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول