اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جرم انگاری مناسبی برای برخورد با اخبار دروغ انجام نشده است/ مجازات فعلی برای شایعه‌پراکنان بازدارنده نیست

نماینده مردم شهرستان آبادان گفت: یکی از عوامل انتشار هرگونه دروغ و مطلب کذب در فضای مجازی این است که مصادیق جرم انگاری به درستی انجام نشده و تعهدات مرتبط با این موضوع خیلی بازدارنده نیستند.

جرم انگاری مناسبی برای برخورد با اخبار دروغ انجام نشده است/ مجازات فعلی برای شایعه‌پراکنان بازدارنده نیست

جلیل مختار نماینده مردم شهرستان آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای تصویب هر قانونی باید آسیب‌ها بررسی و موضوعات مختلف و مرتبط با آن آسیب دیده شوند.

وی با بیان اینکه آداب و رسوم، اعتقاد و عقاید جامعه در وضع قوانین موثر هستند، افزود: یکی از عوامل انتشار هرگونه دروغ و مطلب کذب در فضای مجازی این است که مصادیق جرم انگاری به درستی انجام نشده و تعهدات مرتبط با این موضوع خیلی بازدارنده نیستند.

نماینده مردم شهرستان آبادان گفت: قدم اول در مواجه با دروغ و تخلف در فضای مجازی، تنظیم شکایت علیه ناشر مطالب است اما در قدم دوم باید متناسب با جرم محاکمه انجام شود.

مختار ادامه داد: در حداقل‌ترین حالت ممکن با اعمال جرائم مالی با تخلف انجام گرفته برخورد که همین موضوع موجب کمرنگ شدن نقش بازدارندگی قانون می‌شود.

وی تصریح کرد: حقوقدانان ما نیز بارها تکرار کرده‌اند که بحث جرم انگاری و حدود مجازات خیلی قوی و بازدارنده نیستند.

نماینده مردم شهرستان آبادان بیان کرد: این موضوع باید در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح شود، خبرنگاران نیز این موضوع را به عنوان یک مطالبه پیگیری کنند تا بتوان نقش کنترل رسانه و بویژه فضای مجازی را تسهیل بخشید.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول