اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن: بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل و زلزله در اولویت است

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور گفت: در حال حاضر در ۱۹ نقطه کشور به صورت همزمان واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از حوادث طبیعی سیل و یا زلزله در حال بازسازی است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن: بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل و زلزله در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد عصر امروز یکشنبه در جلسه معاونین بنیاد مسکن گلستان در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس اظهار کرد: یکی از ویژگی های‌مهم بنیاد مسکن وجود‌نیروهای انقلابی، جهادی و لایی بوده که در زمان وقوع حوادث طبیعی تا زمان برگشت به حالت عادی و بازسازی واحدهای مسکونی در کنار مردم بوده و پای کار هستند‌

وی تصریح کرد: اولویت ما در بنیاد مسکن بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده و یا تخریب شده ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله بوده و در حال حاضر بصورت همزمان در ۱۹ نقطه کشور کار بازسازی این واحدهای مسکونی در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: کار بزاسازی واحدهای مسکونی اسیب دیده از حوادث طبیعی سبب می شود تا روح امید و زندگی در دل مردم دمیده شود و در برنامه ریزی های انجام شده قرار است در سال ۱۴۱۰ نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی تمام واحدهای مسکن روستایی کشور را جشن بگیریم.

وی ادامه داد: بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی سبب می شود تا در وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله نه تنها خسارت جانی نداشته بلکه واحدهای مسکونی نیز آسیب نبینند.

حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: خدمات خوبی در نظام جمهوری اسلامی و نهادهای انقلابی مانتد بنیاد مسکن برای ارامش و آسایش مردم صورت گرفته و می بایست این خدمات در قالب جهاد تبیین به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به احداث ۷۰ هزار مسکن محرومین در کشور بیان کرد: در حال حاضر در ۷۰ هزار نقطه کشور تعداد ۷۰ هزار واحد مسکن محرومین با مشارکت نهادهای انقلابی مانند کمیته امداد،‌بهزیستی، ستاد اجرایی و غیره در قالب تفاهم نامه های دو، سه و پنج جانبه در حال اجرا بوده که در این راستا به محرومین علاوه بر تسهیلات بانکی کمک های نقدی بلاعوض و مصالح ساختمانی رایگان اهدا می شود تا افرادی که هیچ امیدی به خانه دار شدن ندارند صاحب خانه شوند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور با اشاره به انتطارات مسئولان شهرستان گنبدکاووس از مسئولان ارشد کشوری ابراز کرد: رسانه های معاند علیه بنیاد مسکن در فضای مجازی سم پاشی کرده و با تبلیغ دروغ ادعا می کنند که این نهاد انقلابی فقط برای مردم شیعه واحد مسکونی احداث می‌کنند در صورتی که تسهیلات بانکی بتمام افراد واجدشرایط تعلق می گیرد اما برادران اهل تسنن در خصوص دریافت تسهیلات بانکی به لحاظ فقهی چنین اجازه ای ندارند. این موضوع در شورای مرکزی افتا اهل تسنن کشور مطرح شد تا آنها این مسائل و موضوعات را برای هموطنان اهل تسنن تشریح کرده و به یک راهکار مطابق فقه خود برسند.

حجت الاسلام روحانی نژاد خاطرنشان کرد: در خصوص احداث خانه عالم در روستاها نیز وام دهنده بانک بوده و بنیاد مسکن عامل اجرای آن است اما روحانیونی که ده سال در یک روستا خدمت دینی انجام دهند می توانند با دریافت تسهیلات بانکی در همان روستا برای خود خانه احداث کنند.

نهضت آسفالت معابر روستایی در ۲۸۰ روستای گلستان آغاز شد

سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در ادامه جلسه شورای معاونین بنیاد مسکن گلستان که در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور برگزار شد، اظهار کرد: شاخص برخورداری تهیه طرح هادی در استان گلستان ۱۰۰ درصد بوده و برای همه روستاها حتی روستاهای زیر ۲۰ خانوار جمعیت طرح هادی تهیه شده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۴۰۰ روستای استان گلستان نیاز به بازنگری طرح هادی دارد و دولت سیزدهم توجه ویژه ای به روستاها داشته و در این خصوص منابع مالی تخصیص در این طرح در سال ۱۴۰۰ سه برابر سال ۱۳۹۹ است به طوریکه بازنگری طرح هادی ۱۵۲ روستا از محل منابع مالی تخصیص یافته در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود منابع مالی در نظر گرفته شده برای اجرای بازنگری طرح هادی در سال ۱۴۰۱ به تعداد سال قبل و یا بیشتر از سال ۱۴۰۰ باشد.

وی ادامه داد:‌اجرای طرح هادی در ۲۱ هزار روستای کشور اجرا شده و شاخص برخورداری روستاهای گلستان از اجرای این طرح نسبت به کشور ۷۴ درصد بوده که شاخص خوبی در سطح کشور است.

حسینی گفت: از محل اعتبارات ملی و استانی تامین منابع مالی خوبی در این راستا در سال ۱۴۰۰ شده و رشد ۲.۸ برابری نسبت به سال قبل داشتیم.نهضت و یا انقلاب آسفالت معابر روستایی گلستان در ۲۸۰ روستا به مساحت ۸۰۰ هزار مترمربع در حال انجام است.

وی بیان کرد: مبلغ ۱۹۶ میلیارد تومان به صورت قیر رایگان و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل توزیع اعتبارات محرومیت زدایی به همه استان ها برای استان گلستان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابراز کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان چهار پروژه در حوزه بنیاد مسکن با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در حوزه ایمن سازی و احیا بافت با ارزش روستاها مصوب شد و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به صورت اعتبار زودهنگام تخصیص یافت.

وی ادامه داد: اجرای و بازنگری طرح هادی روستاها در قالب یک طرح با پیش بینی اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان در این سفر پیشنهاد شد که‌متاسفانه به تصویب نرسید و با پیگیری های استاندار گلستان سازمان برنامه و بودجه کشور قول تخصیص اعتبار در این خصوص داده است.

حسینی خاطرنشان کرد: ۶۰۰ روستای گلستان در مالکیت بنیاد علوی بوده و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر سرعت بخشیدن سند دار کردن واحدهای مسکن روستایی تا کنون ۱۰۱ هزار جلد سند در این راستا صادر شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۷ درصد واحدهای مسکن روستایی در گلستان مقاوم شده و تلاش داریم تمامی واحدهای مسکن روستایی را در قالب مسکن محرومین و مسکن جوانان نوسازی، بلزسازی و مقاوم سازی کنیم.

عزم‌جدی برای رفع محرومیت در گنبدکاووس نیاز است

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: با وجود اینکه گنبدکاووس دومین شهرستان استان گلستان بوده و دارای ظرفیت های بسیار خوبی در‌حوزه های مختلف است اما از محرومیت جدی رنج می برد.

مهدی دهرویه اظهار کرد: مجموعه سوارکاری گنبدکاووس زمانی در خاورمیانه نمونه بود و برای رفع محرومیت این شهرستان می بایست با جذب سرمایه گذار و ایجاد بستر لازم برای انها ظرفیت های بالقوه شهرستان را به فعل تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: برای رفع محرومیت و بستر لازم برای رفع موانع موجود نیاز به اراده و عزم جدی مدیران شهرستان، استان و کشور است.
پرداخت تسهیلات بانکی به برادران اهل سنت نیاز به تغییر شیوه قرهردادهای بانکی است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول