اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توضیح «مینسک» درباره شمار نظامیان روسیه مستقر در بلاروس

یک روز پس از انتشار خبرها درباره استقرار نظامیان روسیه در بلاروس، وزارت دفاع این کشور درباره تعداد این نیروها توضیحاتی ارائه داد.

توضیح «مینسک» درباره شمار نظامیان روسیه مستقر در بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع بلاروس درباره شمار نظامیان روسیه که در قالب نیروی مشترک منطقه‌ای وارد این کشور شدند، اعلام کرد که قرار نیست تعداد نظامیان روسیه در بلاروس از ۹ هزار نفر فراتر برود.

منابع رسانه‌ای از مینسک پایتخت بلاروس خبر دادند که وزارت دفاع بلاروس روز یکشنبه (امروز) درباره تعداد این نیروها توضیحاتی ارائه داد.

روز شنبه (دیروز) رسانه‌ها خبر دادند که نیروهای نظامی روسیه در قالب نیروی مشترک منطقه‌ای با بلاروس وارد این کشور شدند. پیشتر، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس خاطر نشان کرد که کشورش در پاسخ به وضعیت جدید، تدابیر ضد تروریستی در پیش گرفته و استقرار نیروی مشترک منطقه‌ای با روسیه را در سمت غرب شروع کرده است.

رئیس‌جمهور بلاروس رقم دقیق تعداد نظامیان این نیروی مشترک را فاش نکرد اما درباره ترکیب سربازان این نیرو گفت، «هسته» بلاروسی این نیرو حدود ۷۰۰۰۰ نفر سرباز دارد. به گفته لوکاشنکو، فعلا با توجه به درگیر بودن روسیه در عملیات ویژه در اوکراین انتظار نمی‌رود نیروهای روس در تعداد زیاد در این نیروی مشترک شرکت کنند و این تعداد از ۱۰ تا ۱۵ هزار کمتر خواهد بود.

وی اعلام کرد، نیروهای بلاروس به اوکراین اجازه نخواهند داد از طریق خاک بلاروس به روسیه حمله کند. لوکاشنکو افزود: «حتی اگر هم ما به این درگیری کشیده‌ شویم، خواهیم توانست موضعمان را حفظ کنیم. ما خط مقدم عملیات را حفظ خواهیم کرد».

رئیس‌جمهور بلاروس در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۸ مهر ۱۴۰۱) اعلام کرد او و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در پی تشدید تنش‌ها در مرزهای غربی بلاروس بر سر تشکیل یک نیروی نظامی مشترک دو کشور توافق کردند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در مصاحبه ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) با شبکه «ان‌بی‌سی» در حاشیه نشست کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در پایتخت قزاقستان گفت راه‌حل برای درگیری در اوکراین می‌تواند ظرف یک هفته پیدا شود. 

به گفته  رئیس‌جمهور بلاروس، «همه چیز به آمریکا و انگلیس بستگی دارد. اگر فردا به این درک برسید که باید سر میز مذاکره بنشینیم و راه‌حلی بیابیم، باور کنید، در طول یک هفته راه‌حلی خواهیم یافت».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول