اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نامه رئیس جمهور چین به رهبر کره شمالی برای تقویت روابط و همکاری

رئیس جمهور چین در نامه‌ای به رهبر کره شمالی، خواستار افزایش ارتباطات، اتحاد و همکاری بین دو کشور شد.

نامه رئیس جمهور چین به رهبر کره شمالی برای تقویت روابط و همکاری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های کره شمالی بامداد یکشنبه از ارسال نامه «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین به «کیم جونگ اون» رهبر این کشور خبر دادند.

شبکه دولتی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) با اعلام این خبر، گزارش داد که شی در نامه‌ای به کیم خواستار افزایش ارتباطات، اتحاد و همکاری بین دو کشور شده است.

طبق این گزارش، رئیس جمهور چین در این نامه با بیان اینکه نزدیکی پکن و پیونگ‌یانگ در برهه کنونی از هر زمانی بیشتر اهمیت دارد، بر تمایل خود برای تقویت روابط بین چین و کره شمالی تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شی در این نامه نوشت که قصد دارد «کمک بزرگی برای ارائه خرسندی عظیم‌تر به مردم و کشورهایشان و همچنین دفاع از صلح و ثبات در منطقه و دیگر مناطق جهان» داشته باشد.

روز جمعه «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره تحرکات اخیر کره شمالی و واکنش‌های سئول، از همه طرف‌ها خواسته بود که از تنش‌زایی اجتناب کرده و شرایط ازسرگیری گفتگوها را فراهم سازند.

پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، گفت مسکو و پیونگ‌یانگ روابط دوجانبه جامع و سازنده را با تلاش مشترک گسترش خواهند داد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول