اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جلوه‌های باشکوهی از وحدت عملی شیعه و سنی در کردستان وجود دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: در کردستان بحمدالله شاهد جلوه‌هایی باشکوه از وحدت عملی در بین جامعه اهل سنت و تشیع هستیم، مصادیقی همچون مشارکت در برنامه‌های مذهبی به ویژه محرم و علاقه وافر به اهل بیت(ع) و دفاع از تمامیت ارضی همگی موید این مطلب است.

جلوه‌های باشکوهی از وحدت عملی شیعه و سنی در کردستان وجود دارد

حجت الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با نگاهی گذرا به قرآن کریم می‌توان مبانی وحدت اسلامی را مورد مداقه و بررسی قرار داد.

وی افزود: اصل توحید و یکتاپرستی مهم‌ترین مبنای تحقق وحدت اسلامی است که قرآن کریم با مطرح کردن این اصل صحنه‌هایی از اتحاد مسلمین را در چنگ‌زدن به ریسمان الهی و تمسک به عروة الوثقی و پدید آمدن امت واحده با تکیه بر اصل توحید و پدیدارشدن انس و الفت و همدلی میان قلب‌ها را بیان می‌کند.

سادات، اطاعت از پیامبر گرامی اسلام و پایبندی به اوامر و تعلیم آن حضرت را عامل مهم دیگری از مبانی تحقق وحدت اسلامی و برچیدن نزاع و اختلاف در جامعه مسلمین برشمرد.

وی همچنین، حفظ رابطه عاطفی بین رهبران دینی و مردم و پایبندی به موازین اخلاقی و عفو و گذشت بین یکدیگر و گفت‌وگوی احترام‌آمیز بین اقوام و فرق مذهبی و تکیه بر مشترکات دینی و عدم اجبار در گرویدن به یک نگرش خاص را از جمله عوامل ایجاد یک وحدت معقول و منطقی ذکر کرد.

حجت‌الاسلام سادات در ادامه با عنوان این مطلب که جهان‌بینی اسلامی به شدت ضد خشونت است،‌ گفت: آموزه‌های مداراطلبانه قرآن کریم و سلوک اخلاقی پیامبر رحمت و حضرات معصومین در مواجهه با دشمنان و مخالفین خود و تکیه بر مشترکات اخلاقی و دینی و برخورد با مسببین و عوامل ایجاد اختلاف نظری و عملی در جامعه مسلمین و مواجهه با دسیسه‌های نظام سلطه در ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان، و.... از جمله راهکارهای وصول به یک وحدت عقلانی و جامعه تمدنی اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان افزود: در کردستان بحمدالله شاهد جلوه‌هایی باشکوه از وحدت عملی در بین جامعه اهل سنت و تشیع هستیم، مصادیقی همچون ازدواج بین فریقین، نامگذاری فرزندان و حتی شهرها و روستاها با نام حضرات معصومین، مشارکت در برنامه‌های مذهبی به ویژه محرم و علاقه وافر به اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و عشق به ولایت و مقام معظم رهبری و حکومت دینی، و دفاع از تمامیت ارضی وکیان نظام مقدس اسلامی همگی موید این مطلب است.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول