اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی‌های هفته| از سقوط سرخابی‌ها به دسته سه و بازگشت متخصص ترکاندن بمب تا جریمه‌‌ای گران‌تر از دیه انسان

در هفته ای که گذشت فوتبال جنجالی‌ترین رشته ورزشی کشور بود و همه اتفاقات حاشیه‌ای را به خود اختصاص داده بود.

جنجالی‌های هفته| از سقوط سرخابی‌ها به دسته سه و بازگشت متخصص ترکاندن بمب تا جریمه‌‌ای  گران‌تر از دیه انسان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی ورزش در هفته‌ای که گذشت اتفاقات رنگ و وارنگ زیادی در فوتبال داشت. نگاهی به جنجالی‌ترین اتفاقات ورزش در هفته‌ای که گذشت می‌اندازیم؛

* ترکاندن بمب آبی

علی فتح‌الله‌زاده که همواره خودش متخصص ترکاندن بمب‌های خبری در فصل نقل و انتقالات بود و زمینه حضور مهدی هاشمی‌نسب در استقلال را فراهم کرد. این هفته خودش تبدیل به بمب خبری آبی شد و اوبه عنوان جانشین مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شد. حمید سجادی وزیر محترم ورزش به حاجی فتح‌الله ثابت کرد دست بالای دست بسیار است و حتی خود فتح‌الله‌زاده هم می‌تواند بمب خبری شود. 

در روزهای گذشته انواع و اقسام گمانه‌زنی‌ها در مورد برکناری مصطفی آجورلو در رسانه‌ها مطرح شد ولی فتح‌الله‌زاده در این مورد اظهار داشت: از آجورلو تشکر می‌کنم در این مدت زحمات زیادی کشید. امروز هم دیدم برخی رسانه‌ها گفتند که علت جدایی اختلاس و این حرف‌ها بوده است، این حرف ها را زدن گناه است و این وصله‌ها به آجورلو نمی‌چسبد. او آدم شرافتمند و دست پاکی است. اینها از لحاظ مدیریتی احتمالا هم سلیقه نبودند و از هم جدا شدند.

البته گفته می شود که رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس هم ممکن است تغییر کند اما این خبر تا دیروز عصر تکذیب شده بود با این حال برخی منابع آگاه از دیدارهای سجادی وزیر ورزش با مدیرعامل پرسپولیس و حتی رئیس هیات مدیره این باشگاه خبر می‌دهند. 

* جریمه‌ای گران‌تر از دیه یک انسان

یک از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد شکایت آبی‌پوشان از جریمه 400 میلیونی کمیته انضباطی که برای ساپینتو در نظر گرفته شده تصریح کرد: به کمیته استیناف در مورد جریمه سنگین سرمربی تیم اعتراض کرده‌ایم چون این حرکت اصلا چنین جریمه‌ای نداشت.اگر آقای ساپینتو تصادف می‌کرد جریمه اش اینگونه نبود. حتی دیه یک انسان این رقم نیست. ناداوری روی استقلال بیداد می‌کند.

شاید یکسری نمی‌خواهند استقلال دوباره قهرمان لیگ برتر شود. من مثل قدیم نمی‌گویم وزیر کاری نمی‌کند و مشکل را گردن وزیر ورزش و یا دیگران نمی‌اندازم چون شخص وزیر در همه کارها حمایت کرده ولی ناداوری‌ها وضعیت را برای استقلال سخت کرده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هفته گذشته به دلیل پرخاش این مربی جریمه 400 میلیون تومانی برای این مربی پرتغالی در نظر گرفته است!

* سوپرجام به جای دربی

اگر برنامه لیگ برتر تغییر نمی‌کرد و همه چیز سرجایش باقی می‌ماند 13 آبان 1401 می‌توانستیم شاهد تقابل پرسپولیس و استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر باشیم آن هم در حالیکه دو تیم در اوج آمادگی هستند و سایه به سایه یکدیگر در صدر جدول حرکت می‌کنند.

این دربی می‌توانست یکی از جذاب‌ترین دربی‌ها از کار درآید و بعد از آن هم رقابت‌ها تعطیل می‌شد و همه منتظر جام جهانی بمانیم که این اتفاق رخ نداد با این حال استقلال یک فرصت طلایی قبل از جام جهانی دارد و یازده آبان احتمالا در مشهد یا کرمان به مصاف تیم نساجی مازندران می‌رود تا سوپرجام را برگزار کند. مسابقه‌ای که در عمل ارزش یک جام قهرمانی را دارد و می‌تواند مربی برنده را به مربی محبوب هواداران تبدیل کند.

*  پاسخ‌  به شایعه‌های خنده‌دار؛ از دستگیری وریا تا پیراهن مشکی نکونام

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد در مورد اینکه در فضای مجازی شایعه شد جلوی بازداشت وریا غفوری را در اردوی تیم گرفته است، در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: اصلا بحث دستگیری نبود. فقط یک احضاریه بوده که آمدند تحویل بدهند و امضا بگیرند که مشخص شود تحویل داده شده است، که باز هم می گویم مربوط به دوران حضورش در فولاد نیست. من هم آنجا نبودم و خبر نداشتم. بعدا به من اطلاع دادند.

گرشاسبی در مورد اینکه گفته می‌شود مدیرعامل باشگاه فولاد از نکونام خواسته پیراهن مشکی خودش را عوض کند، اظهار داشت: می‌توانید از خود نکونام سوال کنید. او چند سال است که در بیشتر بازی‌ها با پیراهن مشکی حاضر شده و من این مساله را تکذیب می‌کنم. اصلا لباس و پوشاک سرمربی مساله‌ای نیست که مدیرعامل بخواهد در آن دخالت کند.

وی در خصوص شایعات رسانه‌های خارج از کشور پیرامون اینکه گرشاسبی تیم فولاد را امنیتی کرده، گفت: اتفاقا راحت‌ترین باشگاه، فولاد است. بازیکنان ما آزادترین شرایط را دارند. چنین مسائلی صحت ندارد. این شیطنت‌ها برای این است که آرامش تیم ما را به هم بریزند. در باشگاه ما افراد با سلایق مختلفی حضور دارند. کار حرفه‌ای همین است. این اخبار کذب است. هم شیطنت است و هم بی انصافی، می‌خواهند جو سازی کنند.

* احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال به دسته سوم ایران؟!

 مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در کوالالامپور با ماهاجان، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار و درباره مباحث مرتبط با کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایرانی گفتگو کرد. این نشست پس از آن برگزار شد که ای اف سی جریمه کمیته مجوز حرفه‌ای ایران را به تعلیق دو ماهه کاهش داد تا به این ترتیب باشگاه‌های ایرانی و به خصوص پرسپولیس و استقلال، شانس بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند. ماهاجان رییس مجوز حرفه ای AFC با طرح یک هشدار مهم اعلام کرد: در صورت عدم رفع مشکل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال جاری، موضوع از حیطه رکن صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شده و در اختیار کمیته انضباطی و اخلاق ای اف سی قرار می‌گیرد.

باتوجه به اتفاقات فصول گذشته، سندسازی پرسپولیس و استقلال برای نشان دادن عدم ارتباط مالکیتی و مدیریتی این دو باشگاه با وزارت ورزش، برای ای اف سی مسجل شده و این مسئله برخلاف چیزی است که به کنفدراسیون فوتبال آسیا منتقل می‌کنند و به دلیل آنچه ای اف سی «وارونه‌نمایی حقیقت» می‌داند، ممکن است برخوردی سفت و سخت در انتظار پرسپولیس و استقلال باشد.

به همین دلیل برخی از رسانه‌ها مدعی شدند اگر وضعیت مالکیتی و صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه اصلاح نشود ممکن است حتی استقلال و پرسپولیس به لیگ دسته سوم سقوط کنند. اتفاقی که اصلا خوشایند هواداران سرخابی و حتی مدیران ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا نخواهد بود و بیشتر این مساله شبیه یک شوک و تلنگر بزرگ برای اصلاح مشکلات ساختاری دو باشگاه است.

* دعوای هزار کیلومتری مددی و عاصم یوسفی!

جدل رسانه‌ای مدیر سابق مجموعه ورزشی آزادی یعنی احمد مددی با عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی انگار تمامی ندارد و شبیه سریال های هزار قسمتی خارجی شده است! عاصم یوسفی که حکم برکناری مددی را داده انگار هنوز دلش خنک نشده و هنوز هم در مورد این اخراج صحبت می‌کند. او دیروز اظهار داشت: ما به سوءمدیریت رسیدیم و یک تصمیم مدیریتی گرفتیم و عذر مددی را خواستیم و انشاا... هرجایی که هستند موفق باشند. این‌که او پس برکناری بی اخلاقی کند و تازه یادش بیفتد که آزادی چه مشکل داشته جای سوال دارد. متروپل شدن آزادی یک حرف بی‌اساس است.

عاصم یوسفی در واکنش به ادعای مددی که گفته بود آزادی می‌تواند متروپل دیگری باشد، گفت: مجموعه آزادی با متروپل هزار کیلومتر فاصله دارد و اصلا چنین چیزی نیست. مددی کارشناس عمران نیست که بخواهد نظر دهد که کل ورزشگاه می‌خواهد بریز یا نه. با چشم غیرمسلح که نمی‌شود چنین مباحثی را مطرح کرد. بالاخره ما شرکت‌های مشاور بین‌المللی داریم که نظری غیر از این دارند. با این حال ما درحال بررسی هستیم. اما مددی چون خودش نیست، دوست دارد مجموعه آزادی را یک خرابه جلوه دهد. این منطقی است؟ این درحالی است که آزادی سه تا چهار ماه قبل برنامه سلام فرمانده را با ۱۰۰ هزارنفر داشته. آیا به کسی آسیبی رسید؟ پس چطور متروپل در حال ریزش است؟ این‌ها حرف‌های بی‌اساس است اما ما به‌عنوان یک شرکت مادر تخصصی در حوزه ساخت و ساز و توسعه زیرساخت‌های ورزشی، باید تخصصی نظر دهیم و با چشم غیرمسلح حرف نمی‌زنیم که فردا خدایی نکرده مشکلاتی ایجاد کند. باید مشاور متخصص این حوزه را کامل رصد کند و بررسی‌ها به جمع‌بندی برسد که آیا آزادی در حال ریزش است یا خیر. کوچک‌ترین مشکلی باشد، درهای آزادی را می‌بندیم.

* پیروزی استقلال در بزرگ‌ترین پرونده غرامت تاریخ فوتبال ایران

پس از مصدومیت شدید پادووانی و اعلام رای فیفا، این مدافع برزیلی حکم 100هزار دلاری را قبول نکرد و پرونده را به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) برد. مدافع اسبق استقلال با مطرح کردن این پرونده در دادگاه CAS خواهان غرامت 9 میلیون دلاری شد و وکلای او، این ماجرا را به صورت جدی پیگیری کردند به همین خاطر اعلام رای توسط CAS چندین بار به تعویق افتاد.

بر اساس پیگیری‌ها گفته می‌شود رای دادگاه CAS در نهایت به سود باشگاه استقلال صادر شده است. بر اساس این رای درخواست پادووانی رد شده و باشگاه استقلال باید همان 100هزار دلار بر اساس حکم فیفا را به همراه جریمه دیرکرد پرداخت کند. قرار است این رای به زودی به صورت رسمی اعلام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول