اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

ساعی: جاه‌طلب نیستم و علاقه‌ای به نایب رئیسی ندارم/ مربی تکواندو بانوان خواهم ماند

مربی تیم ملی تکواندو گفت:‌ همچنان مربی تیم ملی هستم و علاقه‌ای به پست نایب رئیسی بانوان ندارم و در واقع جاه‌طلب نیستم.

ساعی: جاه‌طلب نیستم و علاقه‌ای به نایب رئیسی ندارم/ مربی تکواندو بانوان خواهم ماند

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندوی بانوان روز شنبه 23 مهر ماه با قضاوت داوران رسمی فدراسیون و با نظارت اعضای کمیته فنی و در حضور مربیان تیم ملی برگزار شد و در نهایت 8 نفر برگزیده جهت حضور در رقابت‌های جهانی مکزیک مشخص شدند.

مهروز ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که انتخابی تیم ملی بانوان برگزار شد و در نهایت تکلیف تیم اعزامی به مسابقات جهانی مشخص شد، آیا از عملکرد و مبارزات بانوان در انتخابی مرحله آخر راضی هستید یا خیر، گفت: بچه‌های ما هفته گذشته در تورنمنت آزاد لبنان حضور پیدا کردند و ما عملکرد آنها را در آن رقابت‌ها آنالیز کردیم. در واقع حضور در مسابقات لبنان یک انتخابی بود. امروز بنا را گذاشتیم تا آخرین مسابقه‌ای باشد که برگزار می‌کنیم و دیگر حرف و حدیثی در آن نباشد. هر کسی در هر وزنی برنده شد جواز حضور در مسابقات جهانی مکزیک را کسب کرد. بچه‌ها جنگیدن و به حق خودشان رسیدند. البته در یکی دو وزن تصور ما این بود که عملکرد بازیکنان می‌تواند بهتر از این باشد، اما در مجموع 80 درصد از مبارزات آنچه که ما می‌خواستیم شد.

وی در ادامه، افزود: بچه‌ها رقابت‌های خوبی را داشتند مبینا نعمت‌زاده در رنکینگ جهانی و المپیک جایگاه خوبی دارد، اما متأسفانه در انتخابی آخر شکست خورد و از اعزام به مسابقات جهانی جا ماند. واقعا فکر نمی‌کردم او بازنده باشد باخت او ما را شوکه کرد.

مربی تیم ملی تکواندو در واکنش به این سوال که تغییر وزن نعمت زاده آیا با صلاحدید کادرفنی بوده؟،‌گفت: او همیشه در وزن 49 کیلوگرم بازی می‌کرد، اما در انتخابی روز شنبه با تصمیمی که گرفته بود در وزن 53 کیلوگرم مبارزه کرد. کادر فنی اعلام کرده بود که باید وزن کم کند اما او نتوانست وزن کم کند و در وزن 53 کیلوگرم در انتخابی شرکت کرد. در نهایت نتوانست موفق باشد ما هم بسیار ناراحت هستیم و واقعا دیگر نمی‌توانیم به او فرصتی بدهیم.

ساعی در پاسخ به این سوال که اکرم خدابنده شاید یکسال گذشته برای همیشه از تکواندو حذف شده بود، اما این روزها شاهدیم که او در مسابقات و انتخابی‌ها می‌درخشد، عملکرد او در انتخابی تیم ملی چطور بود؟،گفت:‌ خدابنده علیرغم اینکه در انتخابی با یک حریف خود بازی داشت موفق شد در وزن خود فیکس شود، او در بهترین موقعیت قرار دارد. اکرم نسبت به گذشته واقعا سرپا شده است و نسبت به قبل قابل مقایسه نیست. در مسابقات و انتخابی‌ها ما از عملکرد او راضی هستیم. حالا با شرایطی که دارد همراه با ناهید کیانی نمایندگان تیم ملی تکواندو بانوان در مسابقات گرندپری خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که مسابقات گرندپری یک رویداد فوق‌العاده سختی است به نظر شما در بخش بانوان با دو نماینده‌ای که اعزام خواهیم کرد تیم می‌تواند نتیجه بگیرد یا خیر، گفت: بله همانطور که مطلع هستید مسابقات گرندپری حتی از المپیک هم سخت‌تر است. در چارچوب این مسابقات همه خوب‌‌های تکواندو دنیا وارد شیاپچانگ می‌شوند می‌جنگند تا سهمیه المپیک را کسب کنند. در واقع هر بازی در منچستر برای بازیکنان ما فینال محسوب می‌شود. بچه‌های ما که شرایط ایده‌الی دارند؛ باید ببینیم در منچستر چه کار خواهند کرد.

مربی تیم ملی تکواندو بانوان در ادامه افزود:‌ دوره قبل که مسابقات گرندپری در پاریس برگزار شد، بچه‌ها نتوانستند نتیجه بگیرند اما کیانی دو برد خوب داشت و خدابنده یک برد بسیار خوبی را داشت. در فرانسه مبارزات آنها برای ما قابل قبول بود و همان پیروزی‌ها روی رنکینگ‌شان تأثیر مثبتی داشت، مبارزاتی که آنها در پاریس داشتند ما را مجاب کرد که دوباره به این دو نفر فرصت بدهیم. کیانی در پاریس حریف انگلیسی خود را که دارنده سه مدال المپیک است را شکست داد. بازی دوم هم مقابل قهرمان گرندپری که یک تکواندوکار چینی است؛ مبارزه بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

ساعی در پاسخ به این سوال که این روزها بحث نایب رئیسی شما مطرح شده است، آیا شما تصمیم ندارید برای یک بار هم که شده در رابطه با این موضوع شفاف اظهارنظر کنید؟، گفت: باور کنید تصمیمی برای نایب رئیس شدن ندارم؛ هادی ساعی برادر من و رئیس فدراسیون است. او یک دلیلی مطرح کرد مبنی بر اینکه اگر مهروز ساعی در نایب رئیسی فعالیت کند، خیال او از همه لحاظ راحت خواهد بود. در واقع رابطه خواهر و برادری ما باعث می‌شود که خیلی از مسائل به راحتی در بحث مدیریتی انجام شود. او بارها به من این پیشنهاد را داد، اما من به هیچ عنوان موافق نایب رئیسی بانوان نیستم. در واقع باید اینطور بگویم اصلا در شرایط فعلی کار مدیریتی را دوست ندارم.

وی در ادامه افزود: خیلی‌ها می‌گویند در شرایط فعلی مهروز ساعی مربی است و سرمربی نیست و پیشنهاد نایب رئیسی بهتر از مربی بودن است، اما من نظرم مخالف آنها است. از شرایط فعلی به عنوان مربی تیم ملی بانوان خیلی راضی هستم چون شرایط فنی را دوست دارم. من جاه‌طلب نیستم و به دنبال پست و جایگاه نیستم. علاقه من به مسائل فنی است و فعلا در همین مسیر حرکت می‌کنم و هیچ تصمیمی برای نایب رئیسی ندارم.

ساعی  در پاسخ به این سوال که پس با مخالفت شما، گزینه نایب رئیسی مشخص شده است،گفت: رئیس فدراسیون در رابطه با این موضوع تصمیم خواهد گرفت. البته هنوز آن فرد ایده‌ال پیدا نشده است. امروز بعد از پایان مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان با هادی ساعی صحبت کردم؛ به او گفتم هر چه زودتر باید نایب رئیس بانوان انتخاب شود چون من به هیچ عنوان تصمیمی برای نایب رئیسی ندارم. در هر صورت من همچنان می‌خواهم به عنوان مربی کنار تیم ملی فعالیت کنم.

مربی تیم ملی تکواندو بانوان در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید علیرغم فعالیت در تیم ملی و باشگاه‌داری مراقب فرزندم هم باشم. نایب رئیسی کار سخت و پرکاری است و در شرایط فعلی من تمایلی به این جایگاه ندارم. واقعا فعلا کار مدیریتی را دوست ندارم و این موضوع برایم خیلی جایگاه بزرگی نیست. شاید بگویند چون در حال حاضر کارهای نایب رئیسی را انجام می‌دهم دوست دارم در این جایگاه باشم اما به هیچ عنوان علاقه‌ای به این پست ندارم و در این مدت فقط برای حل مشکلات و روی زمین نماندن کار تلاش می‌کردم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول