اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

فارس من| چه کنیم تربیت فرزندانمان به دست فضای مجازی نیافتد

خیلی از شبکه ها و پیام رسان ها امروزه با مخاطب قرار دادن جوانان و نوجوانان در قالب های طنز و خنده مثل اجرای داب اسمش ها و طرح مسائل جنسی و سیاسی، سعی دارند تا اوباش گری را آموزش داده و ارزش های خانواده ها را به ضدارزش تبدیل کنند و همه این مسائل خیلی عادی و ساده جلوه پیدا می کند.

فارس من| چه کنیم تربیت فرزندانمان به دست فضای مجازی نیافتد

گروه زندگی ـ اگر توجه داشته باشیم که فرزندان امروز ما، پدر و مادران آینده مملکت هستند بنابراین به اثرات مثبت و منفی پیام ها، برنامه ها، بازی‌ها و اخبار مختلفی که به آنها مخابره می شود نیز توجه می کنیم. امروزه با جنگ نرمی که دشمن علیه ایران به راه انداخته و اخبار و مسائل مختلفی که بچه‌ها در فضاهای مجازی می‌بینند و می‌شوند، به راحتی خیلی ارزش ها ممکن است از دست برود. در همین رابطه یکی از کاربران خبرگزاری فارس پویشی با عنوان «نگذاریم تربیت فرزندانمان به دست فضای مجازی بیافتد» ثبت کرده و خواستار محدودیت فضای مجازی و شبکه های خارجی برای دسترسی بچه ها شده است. وی در این پویش می نویسد: «در زمانه حساس فتنه انگیز امروز و جنگ روانی که به تعبیر رهبر معظم انقاب اسلامی علیه ایران به راه افتاده، بازی های رایانه ای بدون محدودیت سنی ، برنامه ها و کلیپ ها و فضاهای پیام رسان مجازی به دست بچه ها افتاده  و دشمن در حال شست و شوی مغز بچه ها و جوانان ما است. با وجود این فضای مسموم مجازی چگونه می توانیم فرزندانمان را  تربیت کنیم».

«ذکیه حیدری» مادر چند فرزند و ثبت کننده این پویش در گفت وگو با خبرنگار خانواده فارس می‌گوید: «من فرزند جوان و نوجوان دارم و مشاهده می کنم به جز زمانی که فرزندانم در مدرسه و مشغول درس هستند، گوشی همراه دستشان است و مدام در فضای مجازی   پرسه می‌زنند. حتی این برنامه ها و فضاها را بررسی کرده ام و چیزهایی درباره مخالفت با حجاب، بدبختی و بیچارگی مسلمانان و کشت و کشتار در آنها مطرح می شود که ذهن بچه ها را آلوده می کند، به طوری‌که اگر ما بخواهیم کار ارزشی هم انجام دهیم دیگر به مغز آنها نفوذ نمی کند.»

وی در این باره توضیح می دهد: «خیلی از این برنامه ها در قالب فضاهای طنز و خنده برگزار می شود مثل داب اسمش ها و فضاهایی که مسائل جنسی را به راحتی مطرح می کنند و ارزش های خانواده را بی ارزش کرده و اوباش گری و لوندی را ارزش محسوب می کنند. من هیچ چیز سازنده در این شبکه ها نمی بینم به جز اینستاگرام و واتس آپ که شبکه های خارجی هستند، حتی پیام رسان های داخلی هم نظارت نمی‌شوند . در چنین فضایی منِ مادر و پدر چطور می توانیم اثرگذار باشیم؟»

حیدری با نگرانی از شرایط امروز جوانان و نوجوانان می گوید: «پسر نوجوان من در این بازی ها قمه کشی، چاقوکشی و اوباش گری و کشتار را یاد می‌گیرد و چنین چیزهایی در رفتارش نیز اثرگذار می شود چرا که با یک مسئله کوچک عصبانی و خشمگین می شود. همینطور شرایط ادامه پیدا کند مشخص نیست ما پدر و مادرها باید چه کنیم؟ من درخواست دارم تا فضاهای مختلف مجازی مورد کنترل قرار بگیرد و هرچیزی بدست بچه ها نیافتد، چه بسا خیلی از این اغتشاشات اخیر نیز برایند این شبکه ها و فضاها باشد.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول