اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لوکاشنکو: نیروی مشترک روسیه و بلاروس، مستقر شد

رئیس جمهور بلاروس گفت، مینسک استقرار نیروی نظامی مشترک با روسیه در خاک خود را آغاز کرده است.

لوکاشنکو:  نیروی مشترک روسیه و بلاروس، مستقر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آلکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس،‌ در مصاحبه با شبکه «ان.بی.سی» گفت، نه بلاروس نه روسیه نمی‌خواهند شدت تنش در وضعیت فعلی بیشتر شود اما در واکنش به اقدامات غرب مجبور به دفاع از خودشان هستند.

آلکساندر لوکاشنکو در این مصاحبه در پاسخ به اینکه آیا نگران تشدید تنش است، بیان کرد:‌ «نگران هستم. هیچ نوع از تشدید تنش را خواستار نیستم. با ولادیمیر پوتین صحبت کوتاهی درباره این مساله داشته‌ایم. هیچ کس چنین چیزی  نمی‌خواهد. نه بلاروس نه روسیه. جان انسان‌ها برای ما با ارزش است. اما حتما درک می‌کنید مساله تنها وابسته به ما نیست. به مجرد اینکه کشورهای غربی تصمیم به مقابله با تشدید تنش بگیرند دیگر تنشی وجود نخواهد داشت. ما اصرار بر تشدید تنش نداریم، ما تنها از خودمان دفاع می‌کنیم».

رئیس جمهور بلاروس گفت: «آنها ادعا کردند بیش از ۵۰ درصد لهستانی‌ها حامی میزبانی لهستان از تسلیحات اتمی و انتقال این تسلیحات توسط آمریکا به آنجا هستند. فکر نمی‌کنم این دیدگاه اکثر لهستانی‌ها باشد. این سران آنها هستند که دارند تنش در وضعیت را تشدید می‌کنند. حالا آنها ادعا می‌کنند که مردم لهستان از این ایده حمایت می‌کنند».

رئیس جمهور بلاروس ادامه داد: البته این ما را آزار می‌دهد.

لوکاشنکو خاطر نشان کرد، بلاروس در پاسخ به وضعیت جدید، تدابیر ضد تروریستی در پیش گرفته و استقرار نیروی مشترک منطقه‌ای با روسیه را در سمت غرب شروع کرده است. او مکان دقیق استقرار این نیرو را فاش نکرد و گفت، «هسته» آن را سربازان بلاروسی تشکیل می‌دهند که مورد حمایت واحدهای روسی هستند.

رئیس جمهور بلاروس رقم دقیق تعداد سربازان این نیروی مشترک را فاش نکرد اما درباره ترکیب سربازان این نیرو گفت، «هسته» بلاروسی این نیرو حدود ۷۰۰۰۰ نفر سرباز دارد. او توضیح داد فعلا با توجه به درگیر بودن روسیه در عملیات ویژه در اوکراین انتظار نمی‌رود نیروهای روس در تعداد زیاد در این نیروی مشترک شرکت کنند و این تعداد از ۱۰ تا ۱۵ هزار کمتر خواهد بود.

لوکاشکنو تاکید کرد نیروهای بلاروس به اوکراین اجازه نخواهند داد از طریق خاک بلاروس به روسیه حمله کند. رئیس جمهور بلاروس اظهار کرد: «حتی اگر هم ما به این درگیری کشیده‌ شویم، خواهیم توانست موضعمان را حفظ کنیم. ما خط مقدم عملیات را حفظ خواهیم کرد».

رئیس جمهور بلاروس در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۸ مهر ۱۴۰۱) اعلام کرد او و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در پی تشدید تنش ها در مرزهای غربی بلاروس بر سر تشکیل یک نیروی نظامی مشترک دو کشور توافق کرده‌اند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول