اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دشمن به دنبال سلب آرامش از جامعه است/ ضرورت فعال شدن گروه‌های مطالبه گر در جامعه

امام جمعه کاشمر گفت: پشت پرده تمامی این آشوب ها و اغتشاشات دشمن است که می خواهد آرامش را از جامعه ما بگیرد تا شغل و پیشرفتی انجام نشود.

دشمن به دنبال سلب آرامش از جامعه است/ ضرورت فعال شدن گروه‌های مطالبه گر در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر با اشاره به اینکه فتنه ها برای آزمایش همیشه وجود دارد، اظهار کرد: این فتنه ها کمک می کند که علاوه بر شناخته شدن انسان های ناصالح، اشکلات ما نیز پیدا شود و به نوعی ایمان و درجه ما را خدا به ما نشان خواهد داد. 

وی با بیان اینکه فتنه ها فرصت مناسبی برای دشمن است زیرا با ایجاد تفرقه و اختلاف به دنبال تضعیف و تجزیه کشور هستند، ابراز کرد: نباید هیچگاه از این فتنه ها، اختلافات و اعتراضات بهراسیم، بلکه باید از عملکرد خودمان بترسیم.

 خطیب جمعه کاشمر با تبریک میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی(ص) و حضرت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: خداوند متعال این چنین الگوهایی برای ما فرستاده اما ما زندگی آنان را مطالعه نمی کنیم، لذا ضروری است با مطالعه زندگی شان به آن نیز عمل کنیم، چرا که تنها فریاد مسلمانی کافی نیست و باید با کسب دانش، به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به اینکه هر فردی که از درون خالی و عقاید و اخلاقش ضعیف باشد، ناتوان است، تصریح کرد: به همین دلیل مدعی هستیم که غرب در اداره خودش ناتوان است، لذا اگرچه ما در برخی علوم تجربی از غرب یاد می گیریم و شاگردی می کنیم بدین جهت است که ما از شاگردی بدمان نمی آید اما نمی خواهیم مادام العمر شاگرد بمانیم.

وی با اشاره به 24 مهرماه روز عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی، افزود: ارتش ما امروز مدافع تمام مظلومان عالم برای حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و حفظ ایران به منزله حفظ آزادی و هویت زن در تمام جهان است.

امام جمعه کاشمر با اذعان به اینکه امروز دشمن نمی تواند به خاک ما حمله کند، ادامه داد: این خاک با وجود نیروی نظامی باانگیزه و معتقد قابل گرفتن نیست و هر کشوری که به این خاک تجاوز کند، خاک خودش را نابود کرده است. 

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به قدرت و توانمندی ایران در عرصه دفاعی تاکید کرد: اگر شرق دنیا به ایران چپ نگاه کند، تمام شان با خاک یکسان خواهند شد، بنابر این اقتدار امروز با چهار بازی کودکانه، شورش و آشوب خیابانی از بین نمی رود، این اغتشاشات و آشوب ها تنها خیانت کردن به مردم است.

وی خطاب به جوانان و نوجوان گفت: مراقب خودتان باشید آشوب ها شیوه مناسبی برای درد دل کردن و تخلیه هیجانات نیست، بلکه بازی کردن با آبروی یک مملکت و از بین رفتن زمینه اشتغال است. 

امام جمعه کاشمر با یادآوری اینکه بایستی در تمامی عرصه ها نسبت به سوء استفاده دشمنان قسم خورده این مرز وخاک هوشیار بود، یادآور شد: امنیت تنها مسئله ای است که نباید با آن بازی و شوخی کرد، چرا که امنیت زمینه ساز تمام پیشرفت های جامعه است و اگر ضربه ای به آن وارد شود مانع پیشرفت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به اینکه قبل از این اصرار داشتیم نوجوانانی که در آشوب ها دستگیر شدند حتی الامکان با اخذ یک تعهد اخلاقی آزاد شوند، اذعان کرد: امروز مسئله برای همگان روشن است که پشت پرده تمامی این آشوب ها و اغتشاشات دشمن است که می خواهد آرامش  را از جامعه ما بگیرد تا شغل و پیشرفتی انجام نشود. 

وی با اذعان به اینکه دشمن به دنبال این است با افزایش و تشدید تحریم ها، فشار اقتصادی بیشتری به ملت ایران وارد کند تا به اهداف پلیدش دست یابد، ابراز کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان از مشکلات مردم، ضروری است گروه های مطالبه گر وارد عرصه شوند و اجازه ندهند مسئولی که زندگی اشرافی دارد و مسئولیتی را پذیرفته، به زندگی خودش برسد. 

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه فردی که مسئولیتی قبول کرده باید همانند دوران جبهه، شبانه روز بجنگد، افزود: گروه های مطالبه گر نباید با هیج مسئول و یا فردی تعارف داشته باشند و صندلی را از زیر افرادی که تنها به دلیل پست طلبی و پست پرستی در این مسیر قرار گرفته اند بیرون بکشند.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول