اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

امام جمعه اهل سنت درمیان: تریبون‌های وحدت هرگز خاموش نمی‌شود

مولوی سیداحمدعبدالهی امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان حفظ وحدت را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برشمرد و گفت: همه ما برای حفظ این نعمت که به برکت انقلاب اسلامی پررونق شده در تلاشیم و تریبون‌های وحدت هرگز خاموش نمی‌شوند.

امام جمعه اهل سنت درمیان: تریبون‌های وحدت هرگز خاموش نمی‌شود

مولوی سیداحمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) اظهار داشت: وحدت مسلمانان یک امر ضروری است و قبل از آنکه وحدت را یک کار مصلحتی بدانیم باید گفت وحدت مسلمانان یک دستور قرآنی است.

وی با بیان اینکه خداوند مسلمانان را به اخوت، اتحاد و انسجام امر کرده است افزود: اگر مسلمانان وحدت حقیقی را در بین خود ایجاد کنند شکی نیست که عزت و سربلندی از آن  آنها خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان بیان کرد: در این راستا دشمنان اسلام که دل به تفرقه بسته‌اند و حربه تفرقه را به عنوان حربه برتر انتخاب کرده‌اند هرگز پیروز و موفق نخواهند شد.

مولوی عبدالهی هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) را عاملی برای از بین بردن اختلافات و ایجاد وحدت و برادری میان مسلمانان برشمرد و گفت: وحدت ضرورتی برای تقویت امنیت است و نباید به دشمنان اجازه داد که از تفرقه افکنی ها سوءاستفاده کنند.

وی اظهار داشت: دشمنی با اسلام و مسلمین امر تازه ای نیست و از صدر اسلام نیز مسلمانان دشمن داشتند و دشمنان همواره درصدد ضربه زدن به اسلام و مسلمانان بوده‌اند اما به دلیل وحدتی که در میان مسلمانان وجود داشته هرگز اختلافات را در بین خودشان برجسته نکرده‌اند و این سبب شده که عزت و افتخار آنان در عالم مثال زدنی باشد.

این عالم اهل سنت افزود: امروز نیز اگر مسلمانان کلمه مشترکی که در قرآن و فرمایشات پیامبر دارند یعنی عمل به قرآن و سیره حضرت رسول(ص) را در وجود خود تقویت کنند از اختلافات کاسته می‌شود و دشمنان اسلام صددرصد ناتوان می‌شوند و نمی‌توانند به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند و در این صورت شاهد عظمت و هیبت اسلام در جهان خواهیم بود.

مولوی عبدالهی با اشاره به اینکه مخالفت با تفرقه افکنان و آشوبگران تقویت کننده وحدت است تصریح کرد: از آنجایی که وحدت تنها راه سعادت مسلمانان و رمز پیروزی اسلام است، همه ما باید این دستآورد مهم انقلاب اسلامی را قدر بدانیم چرا که افتخار انقلاب اسلامی وحدت کلمه است.

امام جمعه اهل سنت درمیان همگان به ویژه جوانان و نوجوانان را به هوشیاری در برابر تبلیغات و شعارهای تفرقه انگیز رسانه‌ای دشمنان و فریب نخوردن در فتنه ها فراخواند و گفت: همه می‌دانیم که این اعتراضات پرخطر و اغتشاشات برنامه از پیش طراحی شده است و نباید در این شرایط کشور را درگیر آشوب کنند و باعث از بین رفتن سرمایه های مادی و معنوی کشور و نظام اسلامی شوند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول