اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید محصولات گلخانه‌ای استان اصفهان بیش از ۳۸۰ هزار تُن در سال است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بابیان اینکه تولید محصولات گلخانه‌ای در استان بیش از ۳۸۰ هزار تُن در سال است، گفت: خیار، گوجه و فلفل دلمه‌ای رنگی بیشترین تولیدات این بخش به شمار می‌رود.

تولید محصولات گلخانه‌ای استان اصفهان بیش از ۳۸۰ هزار تُن در سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رییس‌ زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: به ازای احداث هر هکتار گلخانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: تیران و کرون، دهاقان، شهرضا و نجف‌آباد به‌ عنوان کانون اصلی توسعه این کشت در استان، شهرستان‌های محل ساخت گلخانه‌های مزبور خواهند بود.

رییس‌زاده اضافه کرد: در نیمه نخست امسال نیز ۵۰ هکتار گلخانه باهدف گسترش این کشت در استان به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب منابع آب در استان دلیلی بر ضرورت تغییر نوع کشت است، اظهار داشت: بر همین مبنا باید پروژه‌هایی مانند کشت گلخانه‌ای که بهبود بهره‌وری در مصرف آب را به دنبال دارد، افزایش یابد.

وی بابیان اینکه تولید محصولات گلخانه‌ای در استان بیش از ۳۸۰ هزار تُن در سال است، اضافه کرد: خیار، گوجه و فلفل دلمه‌ای رنگی بیشترین تولیدات این بخش به شمار می‌رود.

رییس‌زاده خاطرنشان کرد: ازآنجاکه کمبود تسهیلات و اعتبارات چالش این بخش است از مسئولان وزارتخانه درخواست داریم حمایت‌های خود را از این صنعت افزایش دهند. تاکنون بالغ‌بر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه در استان اصفهان احداث‌شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۴۹/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول