اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

افتتاح نخستین دفتر حل مسئله در صنعت نفت با مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس

نخستین دفتر حل مسئله در صنعت نفت به همت دانشگاه هرمزگان و با مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس افتتاح شد.

افتتاح نخستین دفتر حل مسئله در صنعت نفت با مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه هرمزگان، محمدصادقی رئیس دانشگاه هرمزگان با تشکر از خدمات شرکت پالایش نفت بندرعباس نسبت به آموزش عالی استان هرمزگان، گفت: سرمایه اساسی یک بنگاه، سرمایه اجتماعی‌اش است و جایگاه شرکت پالایش نفت بندرعباس در سطح ملی و منطقه‌ای در انجام مسئولیت‌های اجتماعی در جامعه پیرامون قابل استناد است و الگوی قراردادهای باز حل مسئله که مدلی نوآورانه همکاری مطلوب بین دانشگاه و صنعت است می‌تواند الگوی مناسبی برای مشارکت با سایر دستگاه‌ها باشد.

رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حل مسئله افزود: لازمه حل مسئله شناخت است و لازمه شناخت حضور در میدان عمل است. دانشگاه مأموریت گرا باید پیوندهایش را با جامعه و صنعت قوی‌تر کرده تا بتواند مشکلات را از جامعه پیرامونی احصاء نموده و با بررسی، تحقیق و هم‌افزایی مدل‌های مطلوبی برای هم مسائل مطرح کند. دانشگاه هرمزگان نیز به‌منظور انجام مسئولیت اجتماعی خود نسبت به جامعه پیرامونی برای اولین بار در سطح کشور مدل قراردادهای باز حل مسئله با صنایع استان را پیشنهاد کرد که با استقبال خوب صنایع همراه شده است و امروز شاهد افتتاح اولین دفتر حل مسئله با مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس هستیم.

هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس در حال حاضر ۱۸ درصد فرآورده‌های موردنیاز کشور را مطابق با استانداردهای روز دنیا تأمین می‌کند که باهمت متخصصان این شرکت این رسالت به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر در حال انجام است.

وی افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس در راستای منویات مقام معظم رهبری و با تکیه‌بر دانش مهندسان داخلی یکی از پیچیده‌ترین و تخصصی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای را برای ارتقای محصولات سنگین با محوریت تولید کک اسفنجی در دست اجرا دارد که علاوه بر کک و فرآورده‌های باارزش افزوده بیشتر، تولید محصولات نفتا و پروپیلن به‌عنوان خوراک صنایع پتروشیمی را موجب خواهد شد.

 باران زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هرمزگان با تشکر از همکاری‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: فعال شدن دفتر حل مسئله در دانشگاه و حضور اساتید و پژوهشگران در کنار مهندسان صنعت نفت در میدان عمل باعث تبادل دانش و تجربیات و فرصت مناسبی برای دانشجویان دانشگاه به‌منظور کسب تجربه و استفاده از دانش عملی کارشناسان و امکانات آزمایشگاهی صنعت نفت را پیدا خواهند کرد.

 محمدی مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه، با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده توسط مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه هرمزگان به‌منظور بهبود ارتباط با صنایع بیان نمود: به دنبال کسب جایگاهی شایسته متناسب با نقش دانشگاه مادر استان که دریکی از نقاط استراتژیک کشور و قلب صنعت کشور واقع‌شده و ایفای نقش راهبری اساسی برای سایر دانشگاه‌ها درزمینهٔ ارتباط با صنایع استان هستیم.

گفتنی است پالایشگاه بندرعباس یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های خاورمیانه با ظرفیت پالایشی بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز است که در ۷ کیلومتری شهر بندرعباس در سال ۱۳۷۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول