اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

هیات ایرانی در نشست مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی حضور پیدا کرد

هیاتی متشکل از ۴ نماینده مجلس شورای اسلامی در یکصد و چهل و پنجمین مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی IPU که در شهر کیگالی کشور «روآندا» در حال برگزاری است، حضور یافتند.

هیات ایرانی در نشست مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی حضور پیدا کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدر هیات پارلمانی به ریاست مجتبی رضاخواه و با همراهی احمد نادری، عباس گلرو، غلامرضا نوری قزلجه و الهام آزاد با هدف شرکت در یکصدو چهل و پنجمین مجمع اتحادیه بین المجااس جهانی(IPU) به روآندا (کیگالی) سفر کردند.

این اجلاس با حضور بیش از ۱۱۵ کشور و ۲۷ نهادهای بین المللـی و ناظر از روز سه شنبه ۱۹ مهرماه سالجاری رسما کار خود را آغاز کرد.

هیات اعزامی از مجلس شورای اسلامی در کمیته های چهارگانه تخصصی، انجمن زنان، انجمن جوانان، شورای بین المجالس و مجمع نماینده خواهد داشت.

در حاشیه این نشست IPU، مجمع بین المجالس آسیایی APA نیز برگزار شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در آن شرکت کردند.

در این نشست، نوری قزلجه از سوی  هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی از ماده اضطراری  پیشنهادی پاکستان در خصوص  تشکیل صندوق مالی به منظور حمایت از کشورهای آسیب پذیر در برابر تغییرات اقلیم سخنرانی و حمایت مجلس ایران از  این پشنهاد را اعلام کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول