اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

شهریاری: استکبار جهانی، جوامع اسلام را آواره می‌خواهد تا به چپاول خود ادامه دهد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به طرح‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای نابودی اسلام گفت: ,آنها دنیای اسلام را آواره می‌خواهند تا به چپاول خود ادامه دهند.

شهریاری: استکبار جهانی، جوامع اسلام را آواره می‌خواهد تا به چپاول خود ادامه دهد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سی و ششمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی در بخش حضوری امروز ۲۰ مهرماه با حضور رئیس جمهور کشورمان در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

حجت‌‍‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد وحدت اسلامی بین جوامع مسلمان، تصریح کرد: سی و ششمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی امسال با محوریت اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام، راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی برگزار می‌شود و ما سعی داریم در این دوره برای قرارگیری در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی برنامه‌ریزی کرده و راهکارهای اجرایی را بررسی کنیم.

استکبار جهانی دو پروژه را در قبلا کشورهای اسلامی عملیاتی می‌کند

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دلایل مشکلات جوامع اسلامی اعتماد به دنیای استکبار است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا دو پروژه اساسی را می‌خواهد در جوامع اسلامی پیاده کند؛ به طوری که اگر به هدف خود در زمینه تجزیه کشورهای اسلامی دست پیدا نکند، طرح سرزمین سوخته را اجرایی خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن از مدت‌ها قبل تجزیه دنیای اسلام را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: آنها شبه قاره هند را به چهار کشور، عثمانی را به چند کشور تبدیل و بخش‌هایی را از پاره تن ایران جدا و کشورهای جدید تأسیس کردند. در جنگ جهانی دوم نیز ایران را به سه قاره تقسیم کردند تا به اهداف خود برسند.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه آنها همچنان به دنبال تقسیم کشورهای اسلامی هستند، تصریح کرد: در سوریه هم به فکر تجزیه بودند و با تلاش مقاومت نتوانستند به این هدف برسند. بنابراین طرح سرزمین سوخته را در این کشور دنبال کردند. در سال ۲۰۱۱ به این فکر افتادند تا راه حامیان حزب الله را ببندند. با این رویکرد، سوریه را درگیر جنگ داخلی کردند که پس از آن، از سوریه که زمانی مهد آبادانی خاورمیانه بود، چیزی جز سرزمین سوخته باقی نماند. دو سوم مردم این کشور آواره و بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کودکان این سرزمین بی‌پناه شدند.

آمریکا، دنیای اسلام را آواره می‌خواهد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه استکبار و آمریکا، دنیای اسلام را آواره می‌خواهند تا به چپاول خود ادامه دهند، تصریح کرد: پروژه بعدی دشمنان اسلام، ترویج فرهنگ سکولار و لیبرال به آحاد جامعه به ویژه جوانان است تا آنها را از درون تهی کنند. اسلامِ داعیه‌دار ظهور مهدی موعود (عج) خواب از چشمان ظالمان ربوده است.

وی با بیان اینکه اسلام دین مهربانی است، اما آنها تلاش می‌کنند اسلام را دین خشونت نشان دهند، گفت: برخی از علل دیگر را که بسترساز مشکلات بودند، باید شناخته و برای آنها چاره‌اندیشی کنیم. برخی از این مشکلات وجود دولتمردان سرسپرده است که در کنار عادی سازی با رژیم صهیونیستی به فکر دامن زدن بر اختلافات هستند.

حجت‌الاسلام شهریاری ادامه داد: فقدان مردمسالاری دینی، خیانت برخی از مذاهب که با تفکر تکفیری و ترویج خشونت و نگاه قومیتی و ملی گرایی شبیه جاهلیت صدر اسلام، مانع وحدت می‌شود و همچنین اتخاذ تصمیم حکومتی توسط خاندان فامیلی و ایجاد سوء ظن به یکدیگر برای رسیدن به منافع خود و سیاست حذف مخالفان از آفت‌های وحدت اسلامی است که ما باید با مقاومت در برابر استکبار جهانی و ایجاد نظام واحد فرهنگی و اقتصادی، جلوی زیاده‌خواهی دشمنان اسلام را بگیریم.

تجربه جنگ تحمیلی و مبارزه با داعش به برکت خون شهدا حاصل شد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه این تجربه ما در جنگ تحمیلی و مبارزه با داعش بوده که به برکت خون شهدا به وجود آمده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر را باید نسبت به حاکمان خود ترویج دهیم. ادب اختلاف را رعایت کرده و مجتهدان هر مذهب در این زمینه باید توجه ویژه داشته باشند. جهاد تبیین با استفاده از سبک‌های هنری باید مورد نظر قرار گیرد تا از این طریق مطالبات به حق خود را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه قومی‌گرایی و طایفه‌گرایی خلاف اسلام است و باید همه جوامع اسلامی خود را از این اختلاف دور کنند، تصریح کرد: رعایت تقوا و ولایت الهی مهم است. باید روش‌های عقلایی برای حل اختلاف دنبال و برای تصاحب قدرت از نزاع داخلی جلوگیری شود. رقابت بین کشورهای اسلامی حسن است و به جای اینکه کشورها را به نزاع پیش ببرد می‌تواند پیشرفت را حاکم کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول