اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمبود سوخت در فرانسه کام صنعت شکر را تلخ کرد

ادامه اعتصابات در پالایشگاه‌های فرانسه، حالا بخش تولید شکر در این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

کمبود سوخت در فرانسه کام صنعت شکر را تلخ کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گسترش ابعاد کمبود سوخت در فرانسه حالا صدای تولیدکنندگان شکر در این کشور را نیز درآورده است

 به گزارش خبرگزاری «رویترز», فعالان  بخش تولید شکر فرانسه هشدار داده‌اند کمبود عرضه سوخت گازوئیل برداشت چغندر قند در مزارع را با مشکل روبرو کرده و احتمال متوقف شدن کار کارخانه های تولید شکر فرانسه بالا است.در پی صدور این هشدار مقامات فرانسوی بخشی از ذخایر راهبردی سوخت این کشور را برای تولید‌کنندگان شکر آزاد کرده‌اند.

به نوشته رویترز، ادامه اعتصابات کارگری در پالایشگاه‌های شرکت‌های «توتال انرژیز» و «اکسون موبیل» در فرانسه، روند پالایش و پخش سوخت در این کشور را مختل و یک سوم از پمپ‌های سوخت فرانسه را دچار کمبود محصول کرده‌ است. دولت فرانسه اخیرا اعلام کرد، از ذخایر راهبردی سوخت این کشور برای تامین پمپ‌های بنزین که بنزینشان تمام شده استفاده کرده است.

ماه گذشته میلادی شرکت «تِرِئوس»، بزرگترین شرکت تولید کننده شکر فرانسه اعلام کرد، در واکنش به ناتوانی شرکت توتال انرژیز در در عرضه سوخت دیزل (گازوئیل) مجبور به کاستن از سرعت تولید در برخی کارخانه‌های خود شده است.

شرکت «کریستال یونیون» دومین تولیدکننده بزرگ شکر فرانسه هم  پیشتر اعلام کرده بود ذخایر سوخت کافی برای حفظ سرعت استاندارد تولید شکر  را دارد اما در روزهای اخیر مجبور به استفاده از ذخایر راهبردی خود شده است.

در فرانسه فصل تولید شکر معمولا از سپتامبر تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه است اما فعالیت کارخانه‌های شکر فرانسه وابسته به این است که کشاورزان بتوانند برای برداشت چغندر قند و انتقال آن به کارخانه گازوئیل دریافت کنند.

به نوشته رویترز، تصمیم اخیر دولت فرانسه برای آزاد کردن ذخایر سوخت راهبردی برای صنعت شکر این کشور بعد از نشستی بین تولیدکنندگان شکر با وزیر کشاورزی فرانسه در روز چهارشنبه اتخاذ شد.

«کریستین اشپیگلیر»، رئیس گروه تولید کننده شکر «اس.ان.اف.اس» به رویترز گفت: «ما توضیح دادیم تنش‌های نگران‌کننده‌ای ایجاد شده که ریسک تعطیلی موقت کارخانه‌ها را دارد.»

در روزهای اخیر اعتصابات در پالایشگاه‌های فرانسه تشکیل صف های طویل خودروها را در مقابل  پمپ‌بنزین‌های این کشور که هنوز قادر به توزیع سوخت هستند موجب شده است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول