اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

زلفی‌گل: دنیای استکبار به کشورها اجازه پیشرفت نمی‌دهد

وزیر علوم گفت: دنیای استکبار به کشورها اجازه پیشرفت نمی‌دهد اما ما به این استقلال سیاسی و پیشرفت علمی رسیدیم.

زلفی‌گل: دنیای استکبار به کشورها اجازه پیشرفت نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در وزارت علوم با اشاره به هفته وحدت گفت: پیامبر اسلام نماد مهربانی و صلح برای همه بشریت است، ما هفته وحدت را ارج می‌نهیم که نشانه مروت، مدارا و مهربانی در میان جامعه بشریت است و خاتم‌النبیین به عنوان پیامبر مهربانی‌ها شناخته شده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید وزارت علوم ما ۵ اولویت در دستور کار قرار دادیم، گفت: یکی از اولویت‌های ما مرجعیت و دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری است، شما در راستای مرجعیت علمی و دیپلماسی فناوری در ایران حاضر شدید، ما در ایران فرهنگی داریم که معتقدیم وقتی میهمان وارد یک خانه می‌شود روزی خود را می‌آورد، ما میهمان را صاحبخانه می‌دانیم، ما در ایران اسلامی صاحب فرهنگی هستیم که بیان می‌دارد « میازار موری که دانه کش است» یعنی شهروندان ما حاضر نیستند به یک مور آسیب برسد تا چه رسد به جنگ و خونریزی، فرهنگ ایرانی فرهنگ مدارا و محبت است.

زلفی‌گل با ذکر چند شعر دیگر از شعرای ایرانی درباره محبت و همنوع دوستی، ادامه داد: ما ایرانی‌ها صاحب فرهنگ دوستی و محبت هستیم، ما دانشمندان بزرگی داریم، در حال حاضر تعداد قابل توجهی دانشمند داریم که در میان دانشمندان یک درصد برتر دانشمندان دنیا قرار دارند، در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ما دانشمندی در این سطح نداشتیم.

وزیر علوم گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما دوره دکتری نداشتیم، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد هم کمتر داشتیم که آن هم برای تحصیل به خارج از کشور می‌رفتند سالانه حدود ۲۰ هزار دانشجو در مقطع دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند. همچنین حدود ۷۰۰ هزار دانشجوی ارشد سالانه فارغ‌التحصیل می‌شوند و همه این‌ها از استقلال سیاسی است که ما به آن رسیدیم.

زلفی گل اظهار داشت: دنیای استکبار به کشورها اجازه پیشرفت نمی‌دهد اما ما به این استقلال سیاسی و پیشرفت علمی رسیدیم.

وی عنوان کرد: رتبه اول علمی ایران در منطقه با اختلاف بیش از 10 هزار سند علمی با رتبه دوم است.

زلفی‌گل گفت: تعداد ۷۸ هزار سند علمی در سال گذشته میلادی توسط ایران منتشر شده که بخشی از مقالات با مشارکت اساتید و محققان کشور خارجی منتشر شد، این موضوع حاکی از آن است که پژوهشگران دیگر کشورها می‌خواهند با ایران همکاری کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: ۴۰۰ نمایه ایرانی در سطح بین‌المللی داریم و تلاش می‌کنیم که استانداردهای دانشگاه‌های ایران بر مبنای شاخص‌های بین‌المللی باشد. فارغ‌التحصیلان ایرانی به راحتی می‌توانند در دانشگاه‌های دیگر پذیرفته می‌شوند؛ همچنین شما دانشجویان بین‌المللی هم می‌توانید به راحتی در دانشگاه‌های خارجی پذیرش بگیرید.

وی گفت: از شما دانشجویان بین‌المللی می‌خواهم که از علم خود برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید، بر این باور هستیم، خداوند، قدرت و علم مطلق است، هر انسان، سه پدر و مادر دارد؛ یکی پدر و مادری که انسان را به  دنیا می‌آورند. دوم، پدر و مادر که به ما آموزش می‌دهند و سوم کسانی که موجب ازدواج می‌شوند؛ امیدوارم که با خاطرات خوب به سرزمین مادری خود بازگردید، شما را به عنوان سفیر خود می‌دانیم. من از شما می‌خواهم که از علم و دانش خود برای کمک به دانش بشری استفاده کنید. ما در فرهنگ خود بر این باور هستیم که ترویج علم، زکات علم به حساب می‌آید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول