اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

حجی‌زواره: یکسری‌ها از بیرون سنگ‌اندازی می‌کنند/ مقانلو در تکواندو کار بلد است

مربی تیم ملی تکواندو گفت:‌ از خانواده تکواندو می‌خواهم صبوری کنند و به کادر فنی و تیم ملی انرژی مثبت بدهند تا بتوانیم در رویدادهای پیش‌رو سربلند باشیم.

حجی‌زواره: یکسری‌ها از بیرون سنگ‌اندازی می‌کنند/ مقانلو در تکواندو کار بلد است

مسعود حجی‌زواره در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که نتایج تیم ملی تکواندو در مسابقات بین‌المللی آزاد لبنان چطور بود، اظهار داشت: تورنمنت بین‌المللی آزاد لبنان سطح فنی بسیار خوبی داشت. ارزیابی ما از حضور ملی‌پوشان در این رویداد این بود که بدانیم بچه‌ها آیا برای مسابقات گرندپری منچستر و قهرمانی جهان آماده هستند یا خیر. خدا را شکر نفرات اعزامی به این مسابقات شرایط خوبی داشتند. در این رقابت‌ها تیم‌های ترکیه، اردن، مصر، ساحل عاج، هند و کشورهای دیگری حضور داشتند که با نفرات خوبی در این مسابقات شرکت کردند. نتیجه رقم خورده در  لبنان مطلوب بود. 

مربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که از حضور در مسابقات بین المللی لبنان چه هدفی داشتید، افزود: ما از دو بُعد به حضور در این رقابت ها و نتایج رقم خورده نگاه می‌کنیم. بُعد اول آمادگی ملی پوشان جهت حضور در مسابقات منچستر و قهرمانی جهان بود. بُعد دوم برای بالا رفتن رنکینگ المپیکی بچه‌ها بود که ما در این مسابقات شرکت کردیم. این رقابت‌ها گرید 2 بود و 20 امتیاز داشت. این امتیازها در جایی به درد بازیکنان ما می‌خورد که شاید برای‌مان باور کردنی نباشد. ما دوره قبل مورد داشتیم که به خاطر چند امتیاز نتوانستیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. 

مربی تیم ملی تکواندو در ادامه خاطرنشان کرد: همه کارهای ما روی برنامه‌ریزی پیش می‌رود. ما یک سال و نیم تا المپیک وقت داریم. به همین دلیل خانواده تکواندو صبوری کنند و به کادر فنی و تیم ملی انرژی مثبت بدهند تا بتوانیم در رویدادهای پیش‌رو سربلند باشیم.

حجی زواره در پاسخ به این سوال که چرا در دو مرحله قبلی مسابقات گرند پری حضور پیدا نکردید؟ افزود: برای حضور در مسابقات گرندپری منچستر 32 نفر برتر دنیا می‌توانند در این رویداد حضور پیدا کنند. ما در دو دوره قبل شرکت نکردیم، چون کادر فنی و بازیکنان به آن شرایط ایده‌آل نرسیده بودند. بحث سفر نیست چون مهم آبروی کشورمان است ما در آن دو مرحله حضور پیدا نکردیم و حالا قرار است در سومین مرحله مسابقات گرندپری منچستر شرکت کنیم.

وی گفت: حاج موسایی و آرمین هادی‌پور در وزن منهای 58 کیلوگرم، در وزن منهای 80کیلوگرم میرهاشم حسینی، مثبت 80 کیلوگرم سجاد مردانی و علیرضا نادعلیان حضور خواهند داشت. این پنج نفر به این مسابقات اعزام خواهند شد و تا پایان سال 2022 با همین ترکیب به مسابقات خواهیم رفت. از ابتدای سال 2023 شرایط حضور در مسابقات گرندپری تفاوت خواهد کرد. چون بازیکنان دیگری را در رنکینگ خواهیم داشت که ابتدای سال میلادی ما می‌توانیم در هر وزن تغییرات داشته باشیم. این نیز با صلاحدید فدراسیون، کادر فنی و بازیکن انجام می‌شود.

حجی‌زواره در پاسخ به این سوال که آیا در برخی از اوزان برای اعزام به مسابقات جهانی انتخابی خواهید داشت یا خیر، گفت: مسابقات جهانی مکزیک آبان‌ماه برگزار می‌شود. در اکثر اوزان انتخابی برگزار شده است، اما در اوزان ۲،۳،۶،۷،۸ انتخابی خواهیم داشت و نفرات برتر به مسابقات جهانی مکزیک اعزام خواهند شد.

وی در پایان صحبت های خود، خاطر نشان کرد: فدراسیون تکواندو بعد از چند سال دست صاحب اصلی آن افتاده است. هادی ساعی قهرمانی پرافتخار المپیک و و فخر ورزش ایران است. یکسری از افراد بیرون نشسته‌اند و سنگ‌اندازی می‌کنند. ساعی نزدیک هشت ماه است که رئیس فدراسیون شده و از اعتبار خود برای تکواندو خرج کرده است. هر جایی که تیم اعزام شده مسئولان تکواندوی آن کشور و اتحادیه آسیا از تغییراتی که در فدراسیون رخ داده خوشحال شدند. ساعی از جنس تکواندو است. سختی‌های این رشته را دیده و می‌داند که چطور باید سکان هدایت این فدراسیون را برعهده داشته باشد. از طرفی هم تیم ملی کادر فنی بسیار خوبی دارد. بیژن مقانلو سوابق فوق‌العاده خوبی دارد و کار بلد است. او با تکواندو به قهرمانی های متعددی رسیده است و من از دوستان می‌خواهم که بیرون از خانواده تکواندو هستند به تیم ملی انرژی مثبت بفرستند تا ما بتوانیم در مسابقات پیش‌رو نتیجه خوبی کسب کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول