اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رتبه ۱۶ علمی ایران در سطح جهانی/ برنامه دولت سیزدهم برای رسیدن به تولید ۱۸ میلیون تنی گندم

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه دولت برای ارتقا تولید گندم از ۱۱ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن در سال، گفت: ایران از نظر علمی رتبه نخست منطقه و رتبه 16 جهان را در اختیار دارد.

رتبه ۱۶ علمی ایران در سطح جهانی/ برنامه دولت سیزدهم برای رسیدن به تولید ۱۸ میلیون تنی گندم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی خطیبی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه اراک اظهار کرد: دشمنان به این می‌اندیشیدند که دانشگاه‌ها را از آرمان‌های انقلاب جدا و دور کنند اما نمی‌دانند که همین دانشگاه‌ها چندین شهید در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی هزینه‌های برای استقلال و آزادی کشور پرداخت کرده و امروز کشورهای بزرگ دنیا خواهان مذاکره با ما هستند؛ امروز این ما هستیم که به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای برای کشور خود تصمیم می‌گیریم

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: درست است که دشمنان حتی مقالات اساتید کشور را به دلیل تحریم و دشمنی رد می‌کنند اما به فضل خدا و تلاش اساتید و متخصصین رشد علمی در کشور متوقف نشده است.

خطیبی ادامه داد: ایران در زمینه علمی در منطقه رتبه اول و در جهان شانزدهم است.

وی با اشاره به تولید ۱۱ میلیون تن گندم در کشور اضافه کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت تأمین و تولید نهاده مورد نیاز مردم از داخل است تا از واردات بی‌نیاز شویم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: دولت در نظر دارد تا تولید گندم از ۱۱ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن در سال برسد؛ نرم جهانی تولید گندم در هر هکتار ۳.۵ تن است اما این عدد برای کشور ۲.۵ تن می‌باشد که اگر به میانگین جهانی برسیم نیاز کشور نیز تأمین می‌شود.

خطیبی خاطرنشان کرد: باید تولید گندم را با به روزرسانی ماشین‌آلات کشاورزی و ارتقای بهره‌وری آب افزایش دهیم چراکه اراضی کشاورزی در کشور محدود است.

وی با اشاره به وجود ۴۲ دانشکده کشاورزی در کشور افزود: باید از ظرفیت این دانشگاه‌ها در کشور به خوبی استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی هم به لحاظ علمی و هم صنعتی در کشور در سطح بالا قرار دارد.

بهنام نظری بیان کرد: یک‌چهارم مفاخر کشور منصوب به استان مرکزی هستند؛ در جنگ تحمیلی و در مقوله فرهنگی نیز با تقدیم هفت هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در راه اسلام و انقلاب نشان داده که از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: استان مرکزی با توجه به اینکه در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور قرار دارد، از لحاظ اجتماعی و اقتصادی از موقعیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول