اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فرش دستبافت هنرمندان آباده، در جام جهانی قطر رونمایی می‌شود

مسئول بافت فرش دستباف جام‌جهانی قطر در آباده گفت: اثر فرش دستباف جام‌جهانی توسط هنرمندان آباده‌ای در حال بافت است و پس از اتمام بافت برای رونمایی در مراسم جام‌جهانی به قطر ارسال می‌شود.

فرش دستبافت هنرمندان آباده، در جام جهانی قطر رونمایی می‌شود

هلن حیدری، مسئول بافت این فرش دستباف در گفتگو با خبرنگار فارس در آباده گفت: بافت این اثر هنری مختص جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از پنجم شهریور امسال در آباده آغاز شده است و در قالب یک تخته فرش به ابعاد ۱۳۰ در ۱۸۰ در حال بافت با رنگرزی کاملا گیاهی می‌باشد.

مسئول کارگاه گره‌های رنگ در رنگ قشقایی افزود: این فرش منقش به کاپ جام جهانی قطر و نام آباده است و متریال این کار از ابریشم و کرک می‌باشد که در رج‌شمار ۷۰ در حال بافت است.

وی ادامه داد: این اثر تراکم و حجم کاری زیادی دارد و ما در مدت یک ماه و نیم توانستیم حدود یک متر و ۲۰ سانت از این فرش را ببافیم که کسانی که اهل فن هستند، می‌دانند  این یک کار دشوار است و حال حدود ۶۰ سانت تا اتمام این فرش باقی‌مانده است.

مسئول بافت فرش دست‌باف جام‌جهانی قطر گفت: سه تیم کاری در ۲۳ ساعت از شبانه‌روز بر روی این فرش کار می‌کنند، یک تیم از ساعت ۶ صبح تا بعدازظهر، تیم بعدی از بعدازظهر تا نیمه شب و تیم آخر نیز از نیمه شب تا ساعت ۵ صبح در حال بافت این فرش می‌باشند تا بتوانند تعهد خود در خصوص اتمام این اثر را انجام دهند و به موقع به مرحله پرداخت برسد تا از کشور خارج و آماده برای رونمایی در مراسم جام‌جهانی شود.

 

وی افزود: شناسنامه این فرش همراه با اسامی هنرمندان و نام شهر آباده برای فیفا ارسال شده و ویژگی‌ که این فرش دارد این است که نام شهر آباده و استان فارس در آن بافته شده است و بیانگر هنر مردم این دیار می‌باشد چرا که این از افتخارات ایران می‌باشد که در زمینه فرش حرف اول را می‌زنیم و در جامعه بین‌المللی با نمایش این فرش، هنر خودمان را می‌توانیم عرضه کنیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول