اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدارس رژیم صهیونیستی چگونه تروریست پرورش می‌دهد؟

کودکان اسرائیلی از همان ابتدا و در بدو ورود به مدرسه قبلا از پرداختن به مسائل تحصیلی، برای تبدیل شدن به یک نظامی با افکار نژادپرستانه و تروریستی علیه اعراب و فلسطینیان آموزش می‌بینند.

مدارس رژیم صهیونیستی چگونه تروریست پرورش می‌دهد؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، صهیونیست‌ها که رژیم جعلی خود را در اراضی غصب‌شده فلسطین بر پایه زور و اشغالگری بنا کرده‌اند همواره مجبور بودند برای بقای خود به روش‌هایی غیر از اصول شناخته شده و طبیعی همه ملت‌ها و کشورهای جهان متوسل شوند. از همین رو تقویت تشکیلات نظامی و جاسوسی از همان ابتدای ظهور صهیونیسم در دستور کار این رژیم قرار داشت. یهودیانی که از سال ۱۹۴۸ از سراسر دنیا به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند از همان ابتدا تحت آموزش‌های افراطی سران و بنیان‌گذران رژیم جعلی اسرائیل برای مقابله با اعراب و به طور خاص فلسطینیان قرار داشتند.

ترویج گفتمان اشغالگری و نژادپرستی میان یهودیان در اراضی اشغالی فلسطین اساس کار صهیونیست‌ها بوده؛ تا جایی که تشویق و تحریک کودکان به انجام عملیات‌های تروریستی و نفرت‌انگیزی میان آنها نسبت به فلسطینیان حتی در کتب آموزشی مدارس اسرائیل نیز دیده می‌شود. بسیاری از پژوهشگران اسرائیلی تایید می‌کنند که کتاب‌های تاریخی اسرائیل که در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اغلب حاوی مضامین زیادی از دروغ و جعل تاریخ است. به این صورت که در این کتاب‌ها اینگونه تبلیغ شده که فلسطین یک منطقه بیابانی و متروک بوده و یهودیان اولین کسانی بودند که وارد این سرزمین شدند و اقلیت اعراب ساکن فلسطین چوپان‌ها و بادیه‌نشینانی ترسو و خائن بوده‌اند.

این مسائل از کودکی میان اسرائیلی‌ها ترویج پیدا می‌کند و در مدرسه به دانش‌آموزان القاء می‌گردد. آنها زمانی که بزرگ می‌شوند این عقاید را با خود حمل می‌کنند و با رویکرد تروریسم و نژادپرستی به مردم دنیا نگاه می‌کنند. بسیاری معتقدند این نگرش یهودیان صهیونیست به جهان همان فلسفه «نازی» است که «آدولف هیتلر» رهبر نازی‌های آلمان دنبال می‌کرد.

از آن گذشته دانش‌آموزان اسرائیلی همانند سایر کودکان جهان نمی‌توانند در مدارس متمرکز بر مسائل تحصیلی و درسی باشند؛ چرا که آنها در ابتدا برای موضوعات نظامی آموزش می‌بینند و در همه مقاطع تحصیلی خود قبل از هرچیز باید یک سرباز نظامی باشند. روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی به این منظور فاش کرد که وزارت آموزش اسرائیل برای دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی کتاب‌هایی را در نظر گرفته که نژادپرستی علیه اعراب و فلسطینیان را تبلیغ و تقویت می‌کند. 

در مدارس اسرائیلی به دانش‌آموزان گفته می‌شود که مسلمانان و اعراب خطرناک هستند. همین مسئله موجب ترویج خشونت در میان کودکان یهودی در اراضی اشغالی نسبت به فلسطینیان می‌شود و از آنجایی که صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها در مناطق مختلف از کرانه باختری تا قدس اشغالی دائما در حال تعامل با یکدیگر هستند ترویج نژادپرستی میان اسرائیلی‌ها منجر به تشدید روزانه درگیری بین آنها با مردم فلسطین می‌گردد. 

وزارت آموزش رژیم صهیونیستی اخیرا لیست جدیدی از کتاب‌هایی که دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی باید بخوانند را منتشر کرده که معروف‌ترین آنها کتاب «ماجراهای کتابخانه ریمونیم» است. این کتاب توسط «یاخیت روزن» خاخام افراطی صهیونیست تهیه شده و در بخشی از آن آمده است: اعراب در روستاهای خود زندگی می‌کنند و ما نمی‌خواهیم آنها در میان صهیونیست‌ها جولان بدهند. آنها ممکن است دست به مسموم کردن یهودیان و جاسوسی میان آنها بزنند. یهود قوم برگزیده خداست و بقیه انسان‌ها از یهودیان پست‌ترند. اما اعراب بیکار نخواهند نشست و باید بدانید که آنها نقشه روشنی برای حمله به شهرهای اسرائیل و سوزاندن همه خانه‌ها و انداختن یهودیان به دریا دارند.

این درحالی است که در کتب آموزشی رژیم صهیونیستی به واقعیت شکل‌گیری این رژیم و جنایت‌هایی که در حق فلسطینیان و سایر اعراب مرتکب شده، هیچ اشاره‌ای نشده است. درواقع هدف سیستم آموزشی اسرائیل آن است که صهیونیست‌ها را از کودکی برای توجیه اشغالگری و جنایات خود علیه فلسطینیان آموزش دهد و آنها را تشویق به پیوستن به ارتش اسرائیل برای جنگ با اعراب کند. از آن گذشته آپارتاید رژیم صهیونیستی تنها یک سری قوانین نژادپرستانه نیست بلکه یک طرز تفکر و گفتمان گسترده علیه اعراب و فلسطینیان و همه مسلمانان است. 

با وجود پیشرفت و توسعه کشورهای عربی و حتی عادی‌سازی برخی از آنها با رژیم صهیونیستی اما تصاویری که از ملت‌های عربی در کتاب‌های آموزشی مدارس اسرائیل دیده می‌شود، مردمی بادیه‌نشین هستند که با شتر و بز جابجا می‌شوند و افرادی شرور، منحرف و جنایتکار توصیف می‌شوند که نمی‌خواهند پیشرفت کنند و می‌خواهند تروریست باشند. 

از طرف دیگر برنامه آموزشی اسرائیل برای فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ مبتنی بر تحریف و سلب هویت عربی فلسطین بوده و دانش‌آموزان عرب در مدارس این منطقه حق ندارند درباره فلسطینی‌ها چیزی بخوانند. آنها همچنین اجازه مطالعه ادبیات محلی فلسطین و آشنایی با شخصیت‌های ملی خود را ندارند و اسمی از ادبا و شعرای معروف فلسطینی همچون محمود درویش یا سمیح القاسم در کتب آنها دیده نمی‌شود.

فراتر از آن رژیم صهیونیستی قصد تبلیغ و ترویج گفتمان صهیونیستی و حذف آموزه‌های اسلامی در کشورهای سازشکار عربی را نیز دارد. اسرائیل از زمان عادی‌سازی با چند کشور عربی طی دو سال گذشته از آنها خواسته تا آیات قرآنی که حاوی ایده‌های جهادی بوده یا به یهودی‌ستیزی دعوت می‌کند را از کتب آموزشی مدارس حذف کنند. حتی کشوری مانند عربستان سعودی که به طور رسمی با صهیونیست‌ها عادی‌سازی نکرده دست به تغییراتی بنیادین در آموزه‌های مذهبی کتاب‌های آموزشی خود در مدارس زده و علاوه بر حذف مطالب ضد یهودی و ضد صهیونیستی، ساعات آموزش قرآن را کاهش داده است.

بر همین اساس حامیان آرمان فلسطین و مخالفان پروژه صهیونیستی در منطقه معتقدند که مقابله فرهنگی با اشغالگران حتی از تقابل سیاسی و امنیتی و نظامی نیز مهمتر بوده و نباید اجازه نشر افکار صهیونیسم در کشورهای عربی و مسلمان به ویژه در میان دانش‌آموزان و کودکان داده شود.

منبع: الف

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول