اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فراهم کردن بازار کار برای فارغ التحصیلان مهارت آموزی

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) با اشاره به تغییر آموزش از مدرک گرایی به مهارت آموزی در این واحد آموزشی، گفت: با واحدهای صنعتی و تولیدی قراردادهایی منعقد شده تا فارغ التحصیلان دانشگاه مهارتی، جذب بازار کار شوند.

فراهم کردن بازار کار برای فارغ التحصیلان مهارت آموزی

محمد نریمانی‌راد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: ایده دانشگاه مهارتی از سال گذشته مطرح شد و دانشگاه یادگار به صورت پایلوت برای اجرای دوره مهارتی و رفتن به سمت دانشگاه مهارتی و کارآفرین انتخاب شد و هدف این است در تمام کشور حرکت جمعی توسط واحدهای دانشگاهی در زمینه مهارت و کارآفرینی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نظام آموزشی کشور مبتنی بر آموزش تئوری بوده است گفت: در گذشته آموزش عملی وجود نداشت و دانشجو با گذراندن سرفصل ها تحصیل خود را به اتمام می رساند که مشکلاتی وجود داشت لذا این ایده باعث شد تا دانشگاه احساس نیاز کند و به سمت مهارت آموزی حرکت کند و هر دانشجو در هر رشته و مقطع تحصیلی با روش کوتاه و بلند مدت وارد بخش عملی شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) افزود: مهارت به ۲ بخش تقسیم می شود دوره کوتاه مدت که شامل تمام افراد جامعه می شود که با آموزش این مهارت ها در مجموعه ما می توانند مشغول به کار در جامعه شوند و دوره بلند مدت شامل کاردانی و کارشناسی هستند که رشته هایی را شامل می شود و گرایش ها و کارگاه های آن فعال شده و موجب شده به جای مدرک گرایی فارغ التحصیلان مهارت بیاموزند و راهی بازار کار شوند.

نریمانی‌راد با بیان اینکه مجموعه های مختلف به سراغ افراد متخصص می روند، بیان کرد: جامعه به این افراد نیاز دارد و افرادی که دارای مهارت کافی باشند دارای اولویت هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دارای مهارت جذب مراکز خصوصی و دولتی می شوند، ادامه داد: در دوره کارشناسی ۴ سال آموزش لازم داده شده و در کارگاه، کارورزی را گذرانده و بخش عمده در کارگاه برگزار می شود به همین دلیل قرارداد متعدد با بخش های مختلف صنعتی امضا شده است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) تصریح کرد: دانشجویان در قالب این طرح، به کارخانجات معرفی شده و مشغول به کار می شوند. واحدهای صنعتی نیز از این طرح استقبال کرده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد فارغ التحصیلانی آماده ورود به بازار کار باشیم.

نریمانی‌راد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت آموزی گفت: این طرح به علت نیاز صنایع راه اندازی شده و در دانشگاه در تمامی مقاطع تحصیلی تلاش می کنیم به صورت مهارتی عمل کنیم و در همین راستا دانشکده ها تغییر شکل داده و دانشکده های مهارتی سما نیز به صورت ویژه ماموریت خود را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: در اولین گام دانشکده تجارت الکترونیک در خیابان شریعتی شروع به فعالیت کرد و به صورت کاربردی فعال بوده و دیگر رشته تئوری صرف نخواهیم داشت و آموزش همراه مهارت خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: در حال حاضر تفاهم همکاری با چند کارخانه انجام شده و به دنبال ارائه خدمات هستیم در بخش صنایع شیمیایی نیز با همکاری معاون وزیر نفت تفاهماتی انجام شده که در حوزه نفت ورود کرده و با ۲ شرکت خودرو سازی برای انعقاد قرارداد گفت‌وگو کردیم.

نریمانی راد اضافه کرد: با ایجاد دفتری در شهرک صنعتی شمس آباد از کارخانه های این شهرک دعوت کردیم تا با معرفی دانشجویان به صنایع، به بازار کار وارد شوند تا بتوانیم رسالت اصلی دانشگاه را که تربیت نخبه و افراد دارای مهارت است جامعه عمل بپوشانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین خروجی در کوتاه مدت در صنایع خلاق مانند انیمیشن طی مدت ۲ ماه طول می کشد و در مقاطع کاردانی ۲ سال و کارشناسی ۴ سال آموزش همراه با مهارت خواهند دید. دانشکده ها به صورت تخصصی فعال بوده و هر دانشکده مهارت خاصی را آموزش داده و مدرک ارائه می دهد و پشتوانه افراد داشتن مهارت است که می توانند مهارت خود را در جامعه به رخ بکشند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول