اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتخاب ۲۵ موسسه حسابرسی برای رسیدگی به سال مالی ۱۴۰۱ شهرداری

مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران گفت: با هماهنگی شهرداری تهران و نظارت شورای شهر تهران ۲۵ موسسه حسابرسی برای رسیدگی به صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ واحد های اجرایی شهرداری تهران انتخاب شدند.

انتخاب ۲۵ موسسه حسابرسی برای رسیدگی به سال مالی ۱۴۰۱ شهرداری

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، ابراهیم باقیدر مورد بررسی طرح تعیین حسابرس منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال 1401 گفت: برای سال 1400 طبق توافقی که با چمران ریاست شورا  و محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم مقرر شد، گزارشات حسابرسان مجامع شرکت‌ها و شورای سازمان‌ها در سال ۱۴۰۰ مورد پذیرش شورا قرار گیرند و در صحن قرائت شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد بعد از برگزاری مجامع  سازمان ها و  شرکت ها، گزارشات حسابرسی و صورت های مالی تایید شده آنها  آماده شود و به شورای محترم شهر ارایه گردد که البته این گزارشات آماده شده و امیدواریم در این ۶ ماهه ای که از سال ۱۴۰۱ باقی مانده قرائت شود.

باقی در ادامه افزود: برای این اقدام در بخش نخست  25موسسه انتخاب شدند و  مقرر شد  به صورت رندوم شیوه انتخاب تصادفی حسابرسان مستقل انتخاب شوند.

مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران افزود: حسابرسی در شهرداری به روز رسانی شده و در سال ۱۴۰۰ حسابرسی سال ۹۸  و سال ۹۹ انجام شد که البته سال ۹۹ همچنان در حال انجام است  و اکنون نیز حسابرسان برای سال مالی ۹۹ مستقر شده اند و امیدواریم ظرف چند ماه آینده گزارشات قطعی ارائه شود.

باقی همچنین خاطرنشان کرد: اینکه حسابرسان مستقل شورا و حسابرس شهرداری یکی شود هم از نظر زمان و هم از منظر روند توسعه و ارتقا این حوزه اتفاق خوبی است اما خواسته ما از شورای شهر این است که ساز و کاری طراحی شود که اختیارات این امر به شهرداری  و نظارت با شورای شهر باشد چرا که مسایل اجرایی و استقرار حسابرسان کامل در ارتباط با اداره کل امورمجامع و حسابرسی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول