اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکرات شفاهی نمایندگان/ اقدامات دخالت‌جویانه اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی امروز خود در پارلمان ضمن بررسی عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات 18 درصدی و معیشت مرزبانان، بر لزوم وحدت بین مسلمانان تاکید کردند.

تذکرات شفاهی نمایندگان/ اقدامات دخالت‌جویانه اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 17 مهر پارلمان به ایراد تذکرات شفاهی خود پرداختند.

* لزوم حمایت دولت از معیشت مرزبانان

یعقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک هفته فراجا به مرزداران و مرزبانان کشور خواستار حمایت کامل دولت نسبت به معیشت، حقوق و دستمزد آنها شد.

وی در ادامه نسبت به افزایش حقوق و همسان‌سازی کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری تأکید کرد و ضمن درخواست تسریع اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: لازم است کارکنان آموزش و پرورش تحت عنوان مهرآفرین تعیین تکلیف شده و ضمن ابلاغ حقوق آنها در رتبه‌بندی قرار گیرند.

*  اقدامات دخالت‌جویانه اروپایی‌ها بی‌پاسخ نخواهند ماند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس هم در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: آنچه امروز بیش از پیش به آن احتیاج داریم، انسجام ملی و اقتدار ایران است لذا همه افرادی که تریبون دارند مراقب باشند وحدت ملی آسیب نبیند.

وی افزود: اروپاییان در رفتارشان نشان دادند به هیچ تعهدی پایبند نیستند؛ فرانسوی ها برای ایجاد آشوب جاسوس به کشور اعزام کردند و برخی کشورهای اروپایی نیز نشان دادند توان عمل به تعهدات دیپلماتیک خود را ندارند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: برخی از کشورهای اروپایی در امور داخلی کشورمان دخالت کردند لذا اروپایی ها بدانند اقدامات آن ها بی پاسخ نخواهند ماند.

سلیمی ضمن تقدیر از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی به خاطر پرداخت وجه گندمکاران و تامین کالای اساسی خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریع تر الگوی کشت امسال نیز از سوی این وزارتخانه اعلام شود، همچنین باید یادآور شد آئین نامه اجرایی برخی تبصره ها و جداول بودجه هنوز تدوین نشده که دولت باید سریع تر اقدام کند.

* بانک ها نسبت به اعطای تسهیلات ۱۸ درصد به مردم اقدام کنند

لطف اله سیاه کلی نماینده مردم قزوین در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود، گفت: مدت ها است بانک ها وام 18 درصد نمی دهند چرا که معتقدند سود آن کم است و باید 23 درصد شود و دستور بانک مرکزی درباره ناترازی بانک ها نیز مزید بر علت شده است و کلا پرداخت وام تعطیل شده در حالی که وام های 50 تا 200 میلیون تومانی در شرایط حاضر کمکی به مردم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم نسبت به دهک بندی معترض هستند درباره مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برای لحاظ کردن نمره دیپلم در کنکور، گفت: این موضوع برای جوانان ایجاد مشکل کرده که مجلس باید رفع نگرانی کند.

*برخی با شعار «زن، زندگی، آزادی» پروژه کشته‌سازی دختران را به راه انداخته‌اند

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس هم در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: این روزها برخی با سر دادن شعار پوسیده زن، زندگی، آزادی و با ادعای دفاع از حقوق زنان پروژه کشته‌سازی زنان و دختران را راه انداخته‌اند و به نام آزادی با عفت‌ستیزی به دنبال اسارت و بردگی جنسی زنان هستند و با اغتشاش و آشوب می‌خواهند زندگی را به ملت عزیز ایران حرام کنند لذا بدانند وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ.

وی در ادامه با با اشاره به حضور رئیس جمهور در میان دانشجویان دختر و در فضای صمیمی و آرام دانشگاه اظهار کرد: این اقدام خود موید وجود بستر رشد و شکوفایی برای بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

* دولت لایحه ای برای مجوز اعتراضات را با دوفوریت به مجلس بیاورد

 علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس نیز در تذکر شفاهی خودضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: از نیروهای غیور نیروی انتظامی می خواهم که با مردم و بچه های خودمان که گاهی ناآگاهی کرده و احساساتی می شوند، مهربان باشند.

وی افزود: مجموعه انتظامی با تحریک کنندگان، آشوب کنندگان و جهت دهندگان با شدت برخورد کرده و به همان میزان با بچه های عزیزمان مهربان باشند و اجازه ندهند این انقطاع نسلی و شکافی که دشمنان می خواهند ایجاد شود، رخ دهد.

نماینده سبزوار در مجلس تصریح کرد: دولت به فوریت لایحه ای برای ساماندهی و مجوز اعتراضات را برای اجرای اصل 27 قانون اساسی با دوفوریت به مجلس بیاورد تا مشخص شود نظام برای شنیدن اعتراضات اراده قوی دارد. اغتشاشات محکوم بوده، اما اعتراضات روی چشم نظام جا داشته و قطعاً شنیده می شود.

عنابستانی  در بخش دیگری از تذکر خود گفت: رئیس جمهور هر چه سریعتر وضعیت وزارت کار را تعیین تکلیف کرده و برای آن سرپرست مشخص کند، همچنین یک وزیر پیشنهادی را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی کند.

* بانک ها تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن پرداخت نمی‌کنند

اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس هم در تذکر شفاهی خود، ضمن تبریک هفته فراجا و وحدت گفت: راه اندازی کسب و کار مردم یکی از موضوعات مهمی است که دولت و مجلس به آن اهتمام دارند، اما روستای امامزاده داوود، بعد از وقوع سیل تعطیل شد و مردم هم از سیل ضربه خوردند و هم از تعطیلی روستا، در حال حاضر به این روستا قطع شده و علی رغم اینکه بخش زیادی از روستا قابل استفاده است و صحن شریف امامزاده نیز پاکسازی شده، اما روستا هنوز بازگشایی نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در تذکری به وزیر کشور و استاندار تهران افزود: روستای امامزاده داوود باید هر چه سریعتر بازگشایی شده و خبر آن نیز اعلام شود، اگرچه هنوز این موضوع مصوب شده اما ابلاغ نشده است. همچنین شهرداری باید برای 64 کسبه آسیب دیده از وقوع سیل در این منطقه نیز در منطقه 5 مکان موقتی پیش بینی کرده تا کسبه به مدت یک سال همانند کسبه ساختمان پلاسکو در آنجا مستقر شوند تا وضعیت حریم رودخانه و سایر مسائل اساسی تعیین تکلیف شود تا بیش از این کسب و کار و معیشت آنها لطمه نبیند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه بانک ها تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن پرداخت نمی کنند، عنوان کرد: این امر موجب شده مردم اطلاع کافی از میزان پرداخت اقساط وام ها و آورده اولیه نداشته باشند و از این رو در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمی کنند. همچنین دولت باید مطابق قانون با بانک هایی که ترک فعل می کنند، برخورد کرده و از هر گونه مصوبه ای که در هیات وزیران مغایر با قانون جهش تولید مسکن و آیین نامه های مربوط به آن بوده، جلوگیری کند.

* وزارت صمت سامانه بهین یاب را هر چه سریع‌تر راه اندازی کند

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه یکی از سیاست های جدی کمیسیون اصل 90 مجلس در 3 اجلاسیه مجلس یازدهم پیگیری بحث شفافیت بوده و در این مسیر پرونده های متعددی را پیگیری کرده است، گفت: یکی از این مسائل سامانه بهین یاب است که وزارت صمت موظف بوده آن را راه اندازی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه عدم راه اندازی سامانه بهین یاب مشکلات بسیاری و زمینه فساد را ایجاد کرده است، نبود اطلاعات مهمترین زمینه فسادآفرینی در کشور است. به عنوان مثال در موضوع پارچه به دلیل نبود اطلاعات دقیق، مجوز واردات و صادرات از سوی دستگاه های مختلف داده شده که مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: وزارت صمت باید تمامی سفارشات را در سامانه مذکور ثبت کند، این سامانه هنوز راه اندازی نشده و کمیسیون اصل 90 این موضوع مهم را در دستور کار داشته و پیگیری می کند.

پژمانفر با بیان اینکه راه اندازی سامانه یکپارچه خودرو و عرضه خودروهای تولیدی در این سامانه وظیفه وزارت صمت است، اضافه کرد: در قانون بودجه مقرر شده که 10 درصد از خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه خودرو جهت اجرای قانون اسقاط به دارندگان خودروهای اسقاطی اختصاص داده شود که متاسفانه در این موضوع نیز شاهد کوتاهی وزارت صمت هستیم. ما با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و تاکید داریم تا اطلاعات تکمیل نشده و نظارت ها دقیق و شفاف نشوند و مردم نیز بر آنها مسلط نباشند، کشور پیش نخواهد رفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول