اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برداشت 18 هزار تن گردو در تویسرکان

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان میزان برداشت گردوی امسال در تویسرکان را با افزایش 35 درصد نسبت به سال گذشته، 18 هزار تن گردو با پوست چوبی اعلام کرد و گفت: ثبت جهانی گردوی تویسرکان در حال پیگیری است.

برداشت 18 هزار تن گردو در تویسرکان

مسعود اکبری مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس وضعیت گردوی این شهرستان را با وجود گرمای شدید و کم آبی از لحاظ کیفیت و کمیت خوب ارزیابی و اظهار کرد: میزان برداشت گردو در سال جاری ۱۸ هزار تن است که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی وسعت درختان گردوی شهرستان تویسرکان را ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و گفت: امسال  بیمه گردو برای گردوتکانی در سطح شهرستان توسط دو شرکت خصوصی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه امسال ۱۰ هزار پیوند در قالب طرح سرشاخه‌کاری در سطح باغات گردوی شهرستان انجام شد، خاطرنشان کرد: امسال در پیوند گردو علاوه بر رقم چندلر از ارقام دیگر هم استفاده شده است.

اکبری با اشاره به وجود نهالستان تولید نهال پیوندی در روستای مراد آباد این شهرستان اضافه کرد: سالانه حدود ۱۵۰ هزار نهال پیوندی گواهی شده و حدود ۶ هزار چشمه پیوندک برای استفاده در باغات کشور در نهالستان تویسرکان تولید می‌شود.

وی از برگزاری جشن گردوتکانی برای دهمین سال در این شهرستان خبر داد و افزود: اقدامات زیادی از جمله برگزاری جشنواره گردو برای ثبت جهانی و برندسازی گردوی تویسرکان انجام شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول